Wordpress er skrevet i PHP. Det er oprindeligt et "article management system", hvor man kan arbejde på en blog og udgive den på bestemte datoer med kommentarer. Lidt ligesom mange aviser arbejder.
Alligevel kan man med visse plugins som woocomerce gøre det til en butik. Men fordi Wordpress er så hyppigt brugt, er det normalt et mål for mange hackere. Men ellers vil jeg sige, at det _burde_ være sikkert.
Den eneste dårlige ting er, at nogle mennesker har slået javascript fra, så wordpress fungerer måske ikke for dem. Fordi ja, js er et emne for leverandører, tror jeg ikke, at regeringen ville spille sit kort ud (ved at bruge en sårbarhed i tor-browserens js-motor) for en tilfældig leverandør, men jeg gætter på, at de hellere ville bruge sådanne ting til at fange pædofile eller terrorister, for hvis deres trick bliver offentliggjort, vil det blive rettet af samfundet (open source tor).
Jeg vil sige, at Wordpress er fint, selv for en gruppe leverandører, der deler det, undtagen hvis du planlægger at skabe et nyt hvidt hus-marked, så skal du begynde at bekymre dig om ikke at bruge js, have flere skjulte løgtjenester (for at understøtte flere brugere på én gang), captcha for at smide bots væk ...
Mange mennesker er ikke engang klar over, hvor meget sikkerhed WHM havde. For eksempel kontrollerede de endda, om din anmodning kom fra en rigtig browserimplementering, det tog mig lang tid at indse, hvordan de gjorde det:
Det, jeg gjorde, var at sende alle anmodninger til deres server og svare tilbage. Du kan bruge dette til at repræsentere et komplet originalt websted, men den eneste faktor, du ændrer, er btc-indbetalingsadressen ... Det er dybest set en mand i midten. Nej, jeg har aldrig brugt det til at phishe nogen, kun til research. Først brugte jeg en simpel JAVA-server, som kun omdirigerede forespørgslen til den oprindelige server. Det virkede ikke, og jeg havde ingen anelse om hvorfor. Da jeg prøvede det samme med nginx, virkede det fint. Så fandt jeg ud af, hvordan de gjorde det. De kontrollerede, om headerne startede med store bogstaver som defineret. De fleste implementeringer havde header-navne med små bogstaver. Men tor-browseren og de fleste andre browsere brugte navne med store bogstaver, f.eks. "content-type" vs. "Content-Type". Så jeg brugte python raw socket til at bygge mine egne skide http-requests! Og det virkede som en drøm.
Dread har f.eks. ingen sådan beskyttelse, så man kunne nemt skrive et phishing-site til Dread.
Som du kan se, er der meget mere lort bag kulisserne med hensyn til sikkerhed, men selv hvis du sælger omkring 20'000 $ / dag, ville jeg ikke bekymre mig meget. Så bare gå amok og brug wordpress, men lad en professionel sætte det op for dig.