Synthese van methamfetamine uit P2P via aluminiumamalgaam

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hallo, ja
Je moet methylaminevrije base krijgen. Zoutzuur werkt niet.
 

bndr

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 22, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Methylamine freebase is een gas, in deze procedure gebruikt hij methylamine HCL, het natriumhydroxide maakt het vrij als het aan de reactie wordt toegevoegd. Dus ja, methylamine HCL kan worden gebruikt. Het is het enige dat ik ooit heb gebruikt ....
 

WilliamK

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 13, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
We gebruiken geen pure methylamine, maar een oplossing van 25% die is opgelost in water.
In deze vorm is het onbewust een vloeistof.
 

Lordoftheshard 2

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
78
Reaction score
42
Points
18
500 gms aluminium ongecoat metaalpoeder 100% Grade 420A fijn poeder gratis verzending
Het is uncoated.and dat is wat het Kwik doet stript de deklaag weg
Kan ik dit gebruiken in plaats van folie en kwikchloride?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28

Sorry dat ik het zeg, maar ik denk niet dat dit zou werken om verschillende redenen. Hg vergemakkelijkt de reductie niet door het aluminiumoxide af te strippen (hoewel het wel de coating vernietigt in het proces zodra het in contact komt met het aluminium, zelfs op het kleinste puntje). De reductie gebeurt omdat Hg meer elektropositief is, wat betekent dat zodra een contact wordt gemaakt met het Al, Hg de elektronen uit het Aluminium zuigt, wat leidt tot de oxidatie van Al in Al(OH)3 (de slib die je ziet in de reactie). Het creëert een brug voor elektronenoverdracht van het aluminium naar je product dat gereduceerd wordt (elektronen krijgt).

Als er geen Hg was, zou het aluminium zichzelf vernietigen op een zeer stormachtige manier waarbij enorme hoeveelheden H2 in een flits worden gegenereerd. Dit zou trouwens altijd gebeuren als er geen Al2O3 beschermlaag was, omdat Al zeer reactief is en de oxidelaag de enige reden is waarom Al in lucht kan bestaan.

Het Al-poeder zou ook een beschermende laag (Aluminiumoxide - Al2O3) hebben, zelfs op de kleine Al-delen. Het probleem met Al in poedervorm is dat de reactie veel te snel zou gaan, je zou het niet kunnen controleren. Zelfs als je folie te dun is, wordt het heel problematisch, zo niet onmogelijk, om te voorkomen dat het aluminium wordt verbruikt voordat je product verkleint. Stel je dit eens voor met de poedervorm, die zou zichzelf vrijwel onmiddellijk opeten.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Je hebt geen speciaal HgCl2 nodig, elk kwikzout werkt, het nitraat zelfs beter dan HgCl2, dat gewoon het meest gebruikt wordt en heel goed werkt.

Metallisch kwik kan ook worden gebruikt, alleen al als je toevallig wat oude thermometers of elektrische kwikschakelaars vindt die veel voorkwamen in auto's of ook in diepvrieskisten waar het licht werd ingeschakeld als het deksel omhoog werd gedaan.
Kwikmetaal wordt gemakkelijk omgezet in HgCl2, het enige wat je nodig hebt is wat nitraatzout, iedereen werkt en er is maar een heel klein beetje nodig om deze reactie te katalyseren die als volgt werkt: Kwikmetaal in een vat, bedek het met HCl, 30% is prima. Je kunt wat alcohol toevoegen om het kwik goed te bedekken. Voeg dan een mespuntje nitraat toe, alles werkt. Warm het een beetje op als de reactie traag verloopt, doe dit op een goed geventileerde plaats.
Bij toevoeging van het nitraat begint de reactie en het werkt als volgt: Het HCl vervangt het salpeterzuur in het nitraat en er is ineens vrij salpeterzuur. Salpeterzuur valt het kwik aan en vormt kwiknitraat dat door het aanwezige HCl wordt omgezet in HgCl en HgCl2.Je kunt deze soep direct gebruiken voor het amalgameren van het Aluminium, gebruik zoals gewoonlijk wat meer omdat een deel zal reageren met het teveel aan HCl, dat is geen probleem.
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
HCl zal nitraat in Hg-nitraat niet vervangen omdat nitraat sterker is dan HCl. Als ik je goed begrijp :). Je moet ofwel metallisch kwik reageren met salpeterzuur om een nitraat te krijgen en het gebruiken zoals het is, of je krijgt een nitraat, dan baseer je het met NaOH om een kwikoxide te krijgen (neerslaat) en dan reageer je het oxide met HCl. Een andere optie die ik heb gebruikt is om Hg-acetaat te maken (Hg+azijnzuur+H2O2) -> wit neerslag, voeg dan HCl toe totdat het neerslag verdwijnt en gebruik deze soep voor amalgamatie.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Kwik + verdund salpeterzuur zoals gevormd door HCl en een nitraatzout (je ZULT wat salpeterzuur overhouden vanwege de dissociatie en het evenwicht en dergelijke onzin) -> kwik(I)nitraat. Kwik(I)nitraat laten reageren met HCl is een van de gebruikelijke manieren om HgCl2 te krijgen.

Uiteindelijk is het bewijs altijd in de pudding: Probeer het gewoon. Het werkt.

Toen Polverone dit 20 jaar geleden naar voren bracht op sciencemadness.org, was er wat verbazing, maar omdat hij het echt geprobeerd had voordat hij het postte en niemand hieraan twijfelde, nou ja, hij is bekend en gerespecteerd en hij is eigenaar van het forum ;)....
.... in de loop der tijd hebben een heleboel mensen de methode gebruikt, ook ik raad het vaak aan omdat het meer dan 20 jaar geleden gepost is en niemand mijn hoofd eraf heeft gerukt in al die tijd....

alles goed, geen zorgen
/ORG
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Dit opstel is een puinhoop. Als je het zo volgt, krijg je 10% yeld. Of misschien minder.

1. Aluminium amalgaam moet van tevoren worden voorbereid, het is een belangrijke stap
2. Voeg je p2p, Methylamine toe aan amalgaam samen met isopropanol.
3. Houd de reactietemp <30 graden
4. Met 40g p2p en 40g aluminium FOIL krijg je 100% runaway :).
5. Voeg NaOH/KOH toe voordat je Al/Hg slib filtert, dit maakt het filterproces makkelijker en doodt overgebleven Al
6. En ga zo maar door...
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Ik deed eerder vaten van 200 liter, vaten van 100 liter zijn ook prima, en deed een potreactie.

350-400 gram kwik op 10L b (400 gram is echt heel agressief), 15L methylamine 40% en dan nog 30L methanol.
De folie weet ik niet zeker, ik had uiteindelijk 2/3 van een emmer vol gemaakt met bekraste/beschadigde folie (geen bolletjes) dus het was dat gewicht.

Uiteindelijk was het te veel folie.
Opbrengst; 12L bij PH 12.

Toen met methylamine, iedereen weet dat daar betere alternatieven voor zijn als je werkt met bijv. Al/Hg
 
View previous replies…

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Gebruik dikke folie, en ja het is exthrothermisch. Het was geen kilo maar 2/3 van een 30 liter emmer.

Probeer dikke folie te gebruiken. Maar met de monoverhouding was het goed, hoewel ik nitromethaan zou voorstellen in plaats van methalamine en destillatie en hergebruik van alles.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
In grote batches druppel je de Keton (P2P) zo snel mogelijk in zonder dat de reactie uit de kolf springt of door de condensor blaast. Er moet een enorme overmaat methylamine* worden gebruikt, omdat P2P de imine niet zo graag vormt als bijvoorbeeld MDP2P. Roeren is essentieel voor een goede opbrengst in grotere batches. Gebruik Al-granules van ongeveer 2 mm groot met een zuiverheid van 99,99xx%, geen folie. Het amalgaam kan ter plekke bereid worden, in het reactievat, gebruik een ruime hoeveelheid HgCl2 en warm het op tot 30 °C om dit op gang te krijgen bedek het Al met alcohol + 20% water. Amalgaam werkt beter als er water wordt toegevoegd.

*4 molair of meer. Dat is ongeveer hetzelfde gewicht methylamine als P2P, meer MeNH2 is beter, je kunt het gemakkelijk terugwinnen als de reactie klaar is en hergebruiken. Je hebt een efficiënte condensor nodig om niet te veel methylamine uit de refluxreactie te blazen. Als alternatief kan de bovenkant van de condensor met een buis worden verbonden met een vat met water of beter alcohol waar het MeNH2 wordt opgevangen, dit voorkomt ook de vreselijke stank van amine.
Ethanol (gedenatureerd is prima) gaf de beste resultaten. Als alle P2P is toegevoegd wordt de reactie geroerd en verhit tot reflux totdat alle Al is verbruikt. Het is eenvoudig: Hoe langer je het laat draaien, hoe beter de opbrengst. Na het beëindigen van het toevoegen van de Keton is 4 uur het absolute minimum, 5 uur is een goed compromis, 12 uur verbetert de opbrengst ten opzichte van 8 uur met slechts ongeveer 5%, langer is onzin.

Bij 30 °C zou de reactie dagen moeten lopen, minimaal 60 uur maar misschien duurt het wel een week.
Al granulaat is veel beter en de reactie kan probleemloos refluxen.
Al P2P meteen toevoegen is een ramp en gewoon achterlijk, waarom zou iemand dit willen doen? Je laat het er zo snel mogelijk in lopen, het biedt perfecte controle, je ziet hoe ver de reflux de condensor in gaat en als het bij 1/3e komt stop je en wacht je tot het rustig wordt. Goed mechanisch roeren is een must, anders is de reactie oncontroleerbaar (er vormen zich zakken keton die plotseling reageren).

De opbrengst is nooit zo goed als met MDP2P, maar met veel methylamine en 8 uur draaien + meer dan 80% opbrengst kan worden bereikt.

De werkwijze is het toevoegen van hydroxide en veel water aan de destillatiealcohol/methylamine en dan de rest van de alcohol uit het vat, voeg meer water toe en stoomdestilleer langzaam - meth stoomt heel gemakkelijk over, je hoeft niet te duwen, de kwaliteit is veel beter op deze manier. De olie uit de stoomdistillatie kan direct in het zout worden omgezet als je het niet hebt doorgedrukt, maar natuurlijk zijn verdere zuiveringsstappen altijd goed voor de zuiverheid, nou ja, het is aan jou of je trots wilt zijn op je product of dat het je eigenlijk geen reet interesseert, want het is voor het geld en alleen voor het geld.
 

Lordoftheshard 2

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
78
Reaction score
42
Points
18
Reflux temp.50c is dit correct zoals mijn vriend vertelde.me.this also.when dripping in the p2p hij zei laat de reactie mix niet gaan boven 50c en vertragen de druppelsnelheid naar beneden als dat doet
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Reflux temperatuur is wanneer het kookt en dat is afhankelijk van het kookpunt van het mengsel wat betekent dat met veel methylamine erin het ongeveer 45 tot 50 ° C zal zijn, want dat is wanneer het water / alcohol / methylamine azeotroop kookt. Heter kun je het niet krijgen zonder drukvat. Het probleem is dat er methylamine ontsnapt, ik heb al verteld hoe je dit probleem oplost door de MeNH2 die afkookt op te vangen en te hergebruiken. Bij lagere temperaturen heb je nog steeds MeNH2-verlies maar duurt de reactie ook een eeuwigheid en een dag of twee, vijf.
 

Lordoftheshard 2

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
78
Reaction score
42
Points
18
Dus wat doe je aan te bevelen verhoudingen enzovoort om de synthese te doen in 8u het hier zeggen 2on met de hier verstrekte verhoudingen is eerder reflux het voor 8u om het werk goed te doen
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
50
Points
28
Ik heb een vraag over kwikchloride. Zou je dat kunnen maken met elementair kwik en zoutzuur? Hg + 2 HCl -> HgCl2 + H2 ? Is deze reactie realistisch? Hoeveel kwik zit er in een koortsthermometer?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Nee, dit is niet realistisch. Wat je kunt doen als je een chloride nodig hebt:

1. Neem metallisch kwik in een bekerglas (van een termometer)
2. Voeg 5 ml ijsazijn en 5 ml waterstofperoxide (30..50%) toe.
3. Roer tot al het kwik verandert in wit poeder
4. Voeg langzaam zoutzuur toe tot een heldere oplossing is verkregen
5. Voorzichtig indampen tot siroop en afkoelen

Een andere optie is om nitraat te maken met salpeterzuur, dan te baseren om Hg-oxide te maken en dan op te lossen in HCl. Bij deze methode komen veel dampen vrij vanwege het salpeterzuur.

Een andere optie die ik niet heb geprobeerd is om Hg al roerend te laten reageren met een 50/50 mengsel van HCl en H2O2. Misschien werkt het. Acetaat->Chloride werkt erg goed
 
View previous replies…

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
50
Points
28
Is deze manier realistisch?
Hg + 2HCl + H2O2 → HgCl2 + 2H2O
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Je kunt het proberen. Het is exotermisch, dus de beker moet worden gekoeld, anders ontleedt h2o2.
Maar
Hg+azijn+H2O2 -> Hg.acetaat
Hg.acetaat + HCl -> HgHl2

Het is bewezen dat het werkt, het is snel en het stinkt niet.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
In dit geval is het nodig om erop te wijzen dat je HgCl2 beter niet kunt proberen te drogen op een hete plaat of zelfs door het gewoon op lucht te laten staan, omdat de alchemistische naam van HgCl2 "corrosief sublimaat" is en dat zegt alles, dit zout sublimeert gemakkelijk, dat wil zeggen dat het van vast naar lucht gaat zonder door de vloeibare toestand te gaan. Dus als je HgCl2 probeert te drogen zonder professionele apparatuur, krijg je er veel van in de lucht en het inademen van kwik of kwikzouten is een van de ergste manieren om kwikvergiftiging te krijgen. Houd ook alle containers altijd gesloten en open ze alleen om de benodigde hoeveelheid eruit te halen en direct te gebruiken.
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Ja, dat is waar. Daarom zei ik "cafrefully evaporate". En natuurlijk moet het niet in een gesloten ruimte gebeuren. Zonder professionele apparatuur kun je het beter doen met alle ramen open en een ventilator die de dampen rechtstreeks naar het raam blaast. Of gewoon nitraatzout gebruiken.

Ik verdampte het meestal tot stroop en verdunde het dan met een grote hoeveelheid water om een amalgaamoplossing te maken. Dat is veiliger om te bewaren en gemakkelijker te doseren.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Je moet een kleine hoeveelheid nitraat toevoegen, zoals salpeter of ammoniumnitraat of kaliumnitraat of zilvernitraat (dat wordt om analytische redenen in elke chemiewinkel in kleine hoeveelheden verkocht, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig, zoals een puntig mespuntje om de reactie te katalyseren).
Ik heb het mechanisme hoe het werkt al eerder gepost.
De oude stijl klinische thermometers hadden ongeveer een gram kwik, schakelaars hebben vaak vijf gram of meer, aangezien Ebay en Amazon de verkoop van alles met kwik hebben verboden (waar ik woon tenminste) kun je het beste een beroep doen op advertenties.
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
101
Reaction score
4
Points
18
Hallo meneer. Mag ik weten of uw reflux voor twee uur een reactie op kamertemperatuur is of moet u opwarmen? Sectie 2
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
101
Reaction score
4
Points
18
Hallo meneer
Uw reflux van 2 uur is reflux bij kamertemperatuur of moet u opwarmen?
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
101
Reaction score
4
Points
18
Kan ether veranderen in EA?
 
Top