- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 106
Hej vänner,
Jag har fått resten av den utrustning som behövs för att börja driva mitt labb. Det är inrättat i vår källare, jag har avspärrat en sektion och draperat den med målarplast, det är grovt men kommer att tjäna sitt syfte. Jag har:
Som uppvärmning skulle jag vilja syntetisera min egen saltsyra, det verkar som ett bra ställe att börja. Jag har nitrilhandskar och en snygg ny andningsapparat med lämpligt kolfilter.
Jag antar att den sista FINAL utrustningen jag behöver är rökhuven för säkerhet. Jag har köpt sheetrock som jag kommer att skära upp och mode i en låda målad med epoxifärg. Jag behöver PTFE-rör och några fläktar för att flytta ångor ut genom ytterdörrens trappa och det borde vara de absoluta sista bitarna som jag "tror" att jag borde behöva.
Jag är öppen för alla råd! men är särskilt intresserad av vad @HEISENBERG, @Frit Buchner, @G.Patton, @Madre och @WillD tycker om den här uppsättningen.
Jag är hungrig på att KÖKA!!!
Jag har fått resten av den utrustning som behövs för att börja driva mitt labb. Det är inrättat i vår källare, jag har avspärrat en sektion och draperat den med målarplast, det är grovt men kommer att tjäna sitt syfte. Jag har:
- ett tomt dryckeskylskåp som för närvarande sitter vid cirka 19 ° F
- en 2024B-01 (cirka 2001) Welch vakuumpump - inte riktigt säker på hur man använder den ännu ...
- Bägare Set 5 st (50ml 100ml 250ml 400ml 600 ml)
- Ytterligare två uppsättningar bägare, 1k och 2k - de gick båda sönder under transporten så jag väntar fortfarande på dem men de är inte nödvändiga för att starta
- 2 100-2000rpm labbomrörare, 180W värmekraft 716 ℉ omrörningsplatta, 55 tum
- 2000 ml tungväggig konisk separeringstratt med 29/32 fogar och PTFE-stoppkran - 2L
- 3 Hals rund bottenflaska RBF, med 19/22 centrum och sida standard konisk yttre fog (2000ML)
- A 24/40 Chemistry Glassware 32PCS Chemistry Lab Glassware Kit 250 1000ml för destillationer Separation Purification Synthesis - denna uppsättning har Vigreux-, Allihn-, Graham- och Liebig-kondensorer samt en annan mindre separeringstratt och diverse 2- och 3-halsade kolvar
- Lab Vakuumfiltrering destillationsapparat, 2000mL filtreringsflaska, 300mL graderad tratt
- Gud välsignar onlinespel
Som uppvärmning skulle jag vilja syntetisera min egen saltsyra, det verkar som ett bra ställe att börja. Jag har nitrilhandskar och en snygg ny andningsapparat med lämpligt kolfilter.
Jag antar att den sista FINAL utrustningen jag behöver är rökhuven för säkerhet. Jag har köpt sheetrock som jag kommer att skära upp och mode i en låda målad med epoxifärg. Jag behöver PTFE-rör och några fläktar för att flytta ångor ut genom ytterdörrens trappa och det borde vara de absoluta sista bitarna som jag "tror" att jag borde behöva.
Jag är öppen för alla råd! men är särskilt intresserad av vad @HEISENBERG, @Frit Buchner, @G.Patton, @Madre och @WillD tycker om den här uppsättningen.
Jag är hungrig på att KÖKA!!!