4mmc brune krystaller. Hvordan fikser man det?

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Hej alle sammen.
Jeg havde et problem med farven på mine 4mmc-krystaller. Krystaller bliver BRUN farve.
Er der nogen, der har en løsning på dette problem?

Attachments

• GzrmPD4go9.jpeg
    GzrmPD4go9.jpeg
    4.9 MB · Views: 53
  • ih4VWsGoDe.jpeg
    ih4VWsGoDe.jpeg
    5 MB · Views: 50

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
vask i minus celcius temperatur acetone
jeg tror, at du gjorde noget forkert, da du krystalliserede, som om du krystalliserede det inklusive urenheder. hvis væske med mmc var mørke farver, skulle du fjerne dem, før hele luqiden krystalliserede - tror jeg.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Husk at gøre dem næsten faste for at lave god oprensning, hvis du ikke gør det, vil du spilde en masse acetone, 1-3 skylninger vil gøre sit arbejde, men hvis du ikke skubber dem ind i overfladen, vil det tage en masse

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Hvis du ikke har acetone af god kvalitet, skal du destillere den først, men hvis du har adgang til at købe ren eller bedre acetone, skal du have den og bruge den.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Fortæl os også, hvad du helt præcist gør for at "krystallisere" det, jeg tror også, vi kan forbedre det.

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Jeg laver en opløsning af vand/IPA (70/30), advarer den og tilsætter 4 mmc pulver i forholdet ( 1 g 4 mmc / 2,5 ml vand/ipa ).
Efter fuldstændig opløsning hælder jeg det i en beholder til fordampning og sætter det på et mørkt sted.

View previous replies…

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Hvad var opløsningens farve?

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
^ ja
korrekt krystallisering ville være, at du opløser produktet med så lidt som muligt af varmt kogende opløsningsmiddel, så du får krystaller på 1 time :)

Attachments

• tojBL6dHJf.jpg
    tojBL6dHJf.jpg
    2.7 MB · Views: 42

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Let nok (citronfarve) til det bind, jeg lavede.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Zabka, du har lige ladet din opløsning fordampe helt, i stedet burde du lade urenhederne blive og tage krystaller, når de var rene.

ifeelsorry

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
4
@MMX lige nu er jeg i gang med at inddampe 60 g meph-pulver i 30:70 vand: alkoholopløsning, hvis jeg opvarmer det, vil det så krystallisere hurtigere? Hvor meget varme skal jeg bruge? Og hvordan opvarmes det? Som direkte varme til varmeplade eller varmt vandbad? Hvad er forskellen mellem organisk fordampning og opvarmning?

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Jeg tror, at dit problem ligger i det foregående trin (f.eks. Filtrering af bundfald. Det kan være hvidt, men off-white ser ofte også hvidt ud).
Til krystallisering kan du bruge 2 bægerglas. I 1 tilsætter du vand og koger det. I 2 tilsætter du tørt pulver (og/eller) en rørepind. Så hælder du langsomt lidt vand fra 1 over i 2, og placerer også 2 på varmelegemet. Du bliver ved med at hælde små bidder af 1 i 2, indtil 2 er helt opløst. Du ender med at have en mættet opløsning med et minimum af vand (1 g på 1 ml gennemsnit). På den måde er det lettere at få øje på urenheder.

Hæld det i en beholder, og lad det stå i et par timer.

RegulierTier

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Du bør vaske det med kold acetone først.
Opløs derefter dit produkt i varm isoprop og læg det i en fryser (natten over), indtil det er omkrystalliseret, sug isopropen op under vakuum og vask det igen med kold acetone.

Så begynder du at lave krystaller...