5-Meo-Mipt fra 5-Meo tryptamin, vil det virke?

Bennychairman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 7, 2022
Messages
25
Reaction score
17
Points
3
thikal har nogle komplicerede metoder, jeg har spekuleret på, om der er en anden måde ,

generelt noget som dette.

10 g 5-MeO-Tryptamin opløses i methanol og omrøres i 5 g acetone i 24 timer. Herefter lader man reaktionsbeholderen køle af i fryseren og overfører den til et isbad/tørre isbad. 70 ml 37 % formaldehyd opløst i methanol tilsættes på én gang, og reaktionsblandingen omrøres i 30 minutter, før 10 g NaBH4-pulver tilsættes meget langsomt, så reaktionstemperaturen ikke overstiger 0 °C.

Når al NaBH4 er tilsat, lader man blandingen røre i en time ved stuetemperatur, filtrerer, hvis der er dannet faste stoffer, tilsætter HCl, indtil blandingen har en pH på ca. 3, og inddamper methanolen (helst under vakuum). Den resterende blanding vaskes derefter med 3x 25 ml DCM, som kasseres/genanvendes. NaOH tilsættes derefter til den vandige opløsning, indtil pH er ca. 10, og opløsningen vaskes igen med 3 x 25 ml DCM, som opsamles og gemmes.

5-MeO-MiPT freebase er nu opløst i DCM. Gør hvad du vil med den derfra.

Hvordan lyder dette? grundlæggende gør iminen med acetone først, derefter methylering med formalin som dmt, selvom udbyttet vil være lavt, er få gram nok, det er meget potent.

eventuelle forslag eller tweaks? ill prøve i omkring en måned ville du gøre noget andet?
 

Attachments

  • IsE7nTKRi6.jpg
    IsE7nTKRi6.jpg
    166.4 KB · Views: 488

chemistrydude

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2022
Messages
74
Reaction score
21
Points
8
Det lyder godt, men hvis du ikke har DCM, kan du erstatte det med ethylalkohol.
 

chemistrydude

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2022
Messages
74
Reaction score
21
Points
8
Det kan være farligt at bruge NaBH4 i stedet for Na2CO3
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Du foreslår ikke ligeværdige stoffer. Na2CO3 kan ikke erstatte NaBH4. Desuden er DCM et upolært opløsningsmiddel, mens EtOH er polært.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hvor har du taget denne manual fra?
 

Bennychairman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 7, 2022
Messages
25
Reaction score
17
Points
3

bare en ven kom op med det, jeg tror jeg glemte, efter omrøring med acetone, reducere med nabh4, og methylat med formalin og nabh4, hvordan lyder det.
Jeg stødte på en MIPT-syntese fra tryptamin, jeg antager, at det ville være det samme, kun brug 5meo-t
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Jeg skrev det i min notesbog, da det gik op for mig, at acetone-iminen først skal reduceres til T-HN-iPr før methylering ...
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Det lyder interessant, prøv og del dine resultater med os =)
 

Bennychairman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 7, 2022
Messages
25
Reaction score
17
Points
3

Jeg vil gerne bidrage til forummet, her er en syntese for Mipt fra tryptamin fra reddit, så i teorien bare at gøre det med 5meo-t, bør give 5meo-mipt ret? Kun forslag, hvad ville være bedre for det første trin til dannelse af 5 meo - Isopropyl? , omrøring i 24 timer ved RT for at give imin, eller gør det som reaktionen nedenfor? fordi i dette indlæg ser det ud til, at 15m ved 0C er nok og derefter reducerer det.

4 gram tryptamin (25 mmol) blev opløst i 100 ml methanol, dette blev afkølet til 0c i et issaltbad. 3,70 ml (50 mmol) acetone blev tilsat til den omrørte methanol, 15 minutter senere blev 1,45 g NaBH4 (37,5 mmol) tilsat langsomt nok til at holde opløsningen under 5c. Dette blev omrørt i 60 minutter i isbadet. Efter 60 minutter blev det omrørt i et 35c vandbad for at slukke NaBH4, methanolen blev afkølet tilbage til 0c, og 2,20 ml (25 mmol) af en 37% formaldehydopløsning blev tilsat. Dette blev omrørt i 60 minutter efterfulgt af langsom tilsætning af 0,65 g NaBH4 (17,5 mmol), dette blev slukket, og formaldehydtilsætningen blev gentaget. Efter tilsætningen blev der omrørt ved RT i 48 timer. Reaktionsblandingen blev derefter hældt i 100 ml 5% eddikesyre, methanolen blev destilleret af, og syrefasen blev vasket 2x30 ml xylen. Syrefasen gik fra en ravfarve til en meget lys gul. Den vandige fase blev basificeret og ekstraheret 3x25 ml acetone, acetonen blev tørret over MgSO4 og udfældet som fumeratsaltet. 2,38 g MiPT-fumerat blev udvundet.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Den her giver meget mere mening
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hej, ja
Hvorfor tror du, at IPA er bedre end MeOH (som er vist i begge metoder)?
Du kan bruge TLC til at kontrollere, om reaktionen er afsluttet.
 

Opal

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 29, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Jeg forstår ikke rækkefølgen af reaktionerne, hvorfor tilsætter du formaldehydet før NaBH4, vil du ikke først reducere isopropyl-imin til isopropyl-amin og derefter tilsætte formaldehydet og derefter reducere det igen, hvilket giver MiPT?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Jeg tror, du har forstået det forkert. Der er en korrekt rækkefølge: formaldehyd og derefter NaBH4
 

Opal

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 29, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Men skal man ikke først reducere den imin, der dannes ved tryptaminets reaktion med acetone? Det vil sige
Base tryptamin + acetone -> imin
imin + nabh4 -> isopropyltryptamin
isopropyltryptamin + formaldehyd -> en anden imin
denne anden imin + nabh4 -> MiPT

Jeg vidste ikke, at den ureducerede imin kunne reagere med formaldehyd. Er det tilfældet?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Jeg bad ham om at dele resultatet af denne syntese. Dit skema giver mere mening. Forfatteren fik sandsynligvis et lille udbytte, fordi alt reagerede i én gryde.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
@Bennychairman @Opal En forfatter skriver om 2,38 g fra 4 gram tryptamin. 44 % udbytte. Ikke så dårligt i forhold til den lave sværhedsgrad af denne syntese.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
hvad med at få det fra isopropylthyptamin med en direkte methylatin af Me2SO4, men jeg ved ikke, om 1H er tilbøjelig til at blive methyleret, derfor er en mest overbevisende beskyttelse på nr. ! med god genopretning wrhyng kadt blev assas8
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Undskyld mit sprog, for jeg var bedøvet og forsøgte at skrive i en fart, jeg mente, om dimethylsulfat tilfældigvis kunne bruges til at methylerer monoisopropyltryptamin uden at methylerer det heterocykliske indolnitrogen (N1), og hvad der kan være den mest bekvemme beskyttelses-/beskyttelsemetode? tak! Og undskyld for både mit "franske" og mangel på sund fornuft, jeg lover, at jeg er bedre, når jeg ikke er bedøvet.

P.S. Administrationen bør nægte mig at poste usammenhængende kemi.
 
Top