Jeg svarer ikke på spørgsmålet.
Hvis du ved et uheld får for lav pH, skal du bare lade det være sådan eller bruge en knivspids natriumbikarbonat (men det kan lige så godt skade produktet).
Ja, det ville fungere sådan, men hvis du f.eks. laver 4MMC, skal du tilføje noget af dets freebase. Det behøver ikke at være neutralt, men hvis det er lidt surt, burde det være fint (5-6 burde være fint for katinoner).
Jeg tror, jeg plejede at forvente øjeblikkelig udfældning, ligesom hcl-gasning. Men prøv at lade det røre sig i 10 minutter eller længere efter forsuring. En anden god ting ved Hcl/acetone-blandingen er, at det ikke er så let at syrne for meget.
Og det lyder måske mærkeligt, men overforsuring ender nogle gange meget godt.
For en uge siden var ventilen på dråbetragten løs, ph 1,5, men alligevel et højt udbytte og et smukt hvidt produkt.
Folk har en tendens til at oversyre og overbasificere alting. Det ser ud til, at folk bruger 12 og så 2 eller 12 og så 5. Nogle molekyler er lettere at nedbryde end andre. En passende pH-værdi kan beregnes ud fra pKa og pKb. Normalt sigter man efter 2 hele numre højere/lavere end Pk, så vidt jeg husker.