- Reaction score
- 7
Jeg vil gøre det kort - den sædvanlige "vask med acetone, indtil den røde farve er væk"-procedure ser IKKE længere ud til at virke med Sudafed (eller i det mindste generiske SudaGest) 30 mg-piller. Den røde belægning er ikke jernoxid, men derimod Red #40 Aluminum Lake, som jeg personligt kan fortælle dig ikke er særlig opløselig i acetone. Det ER opløseligt i både vand og vandfri ethanol, selvom det ikke burde være det - ifølge min forskning burde det kun være opløseligt i tør EtOH ved 0,001 g/100 ml. I praksis er det dog opløseligt nok i tør EtOH til, at mine pseudoephedrine hcl-krystaller er helt rødlige.
Anyways, bundlinjen er, at jeg har masser af PE-hydrochloridkrystaller, der alle er forurenet med dette stof, og jeg har svært ved at adskille dem - er der nogen, der har nogen erfaring med dette? Eller alternativt, er der nogen, der har erfaring med Red #40-forurening og Moskva-ruten (I2 + rød fosfor) -reduktion, og vil det ødelægge mit endelige produkt?
Anyways, bundlinjen er, at jeg har masser af PE-hydrochloridkrystaller, der alle er forurenet med dette stof, og jeg har svært ved at adskille dem - er der nogen, der har nogen erfaring med dette? Eller alternativt, er der nogen, der har erfaring med Red #40-forurening og Moskva-ruten (I2 + rød fosfor) -reduktion, og vil det ødelægge mit endelige produkt?