- Reaction score
- 50
Jeg lærte al/hg ved hjælp af Reynolds og plejede normalt at starte reaktioner omkring 30 minutter-1 time efter tilsætning af kviksølvklorid, nu er jeg gået videre til metalplader og nu nogle nye alternative 99,99 % aluminiumsøm, havde en vis succes med pladerne, men det tager en evighed at komme i gang i kulden, jeg var ikke sikker på, om dette spillede en stor rolle, så jeg vil bare spørge, hvad I alle synes.
Methanol + aluminium + kviksølvklorid i overskydende mængder, tog næsten 3 timer at begynde at blive mærkbart kedelig og methanol ikke boblende. Skal jeg i det mindste varme metanolen op til stuetemperatur? Er metanol og kviksølvklorid alene et godt valg til at få tingene i gang? eller ville det hjælpe at tilføje et andet opløsningsmiddel?
al/hg uden nitro
Methanol + aluminium + kviksølvklorid i overskydende mængder, tog næsten 3 timer at begynde at blive mærkbart kedelig og methanol ikke boblende. Skal jeg i det mindste varme metanolen op til stuetemperatur? Er metanol og kviksølvklorid alene et godt valg til at få tingene i gang? eller ville det hjælpe at tilføje et andet opløsningsmiddel?
al/hg uden nitro