- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,078
- Deals
- 1
Hvordan ser det ud for dig? Jeg gjorde et par ting. Jeg opvarmede ammoniumklorid og formaldehyd med en alihnkondensator og 110° turndown-vakuumarmatur på toppen og en vakuumpumpe i et par timer, lod det køle af og filtrerede det. Derefter destillerede jeg væsken under vakuum i et par timer og kondenserede destillatet og lod det køle af og filtrerede det. Så kondenserede og filtrerede jeg det et par gange mere. Jeg tog filtrat nr. 3-5 og tilbagesvalede dem i methanol, som jeg destillerede to gange fra en kande vinduesvaskervæske, i 30 minutter og varmfiltrerede det to gange. Jeg lod det blive koldt i fryseren, filtrerede krystallerne fra og skyllede dem derefter med den væske, jeg destillerede fra bunden af 3 kander blegemiddel med 60 ml acetone i, som stod udenfor natten over og blev dekanteret. Jeg tog noget ethylacetat og opløste noget 2-b-4-mp i det og tilsatte derefter krystallerne fra den tidligere diskussion og 2,63 gram NaOH og 100 ml vand. Jeg opvarmede det til 60°c i ca. 30 minutter. Derefter destillerede jeg det under vakuum, indtil der var meget lidt væske tilbage. Så tilsatte jeg lidt acetone og saltsyre, indtil mine ph-papirer så ud som 5 i hæftet. Jeg lagde det i fryseren i lang tid. Dette er bare min grove erindring om, hvad der skete. Da jeg kom tilbage, var dette i bunden af væsken. Jeg har aldrig set noget lignende før. Aldrig lugtet det. Aldrig smagt det. Det ville ikke opløses i absolut acetone eller absolut iso.
Det er bestemt ikke nogen af de ting, jeg kom i kolben i begyndelsen. Det lugter ikke af ammoniak og bestemt ikke af 2-b-4-mp, gudskelov, den lugt får jeg aldrig ud af næsen.
Jeg brændte noget, og det havde ikke en tydelig lugt. Det havde en duft, men ikke noget, jeg kan sætte en finger på. Røgen brændte ikke min næse eller fik mine øjne til at løbe i vand. Ligner det noget, jeg bør gemme? Hvad er den næste test?
Det er bestemt ikke nogen af de ting, jeg kom i kolben i begyndelsen. Det lugter ikke af ammoniak og bestemt ikke af 2-b-4-mp, gudskelov, den lugt får jeg aldrig ud af næsen.
Jeg brændte noget, og det havde ikke en tydelig lugt. Det havde en duft, men ikke noget, jeg kan sætte en finger på. Røgen brændte ikke min næse eller fik mine øjne til at løbe i vand. Ligner det noget, jeg bør gemme? Hvad er den næste test?