Hjælp til chloroformsyntese, at destillere eller ikke destillere?

AcidBase

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 2, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hej med dig,
Jeg har slået syntesen af chloroform op og har allerede gjort det 2 gange ved hjælp af flydende blegemiddel og acetone. Men nogle steder står der, at det også skal destilleres efter filtrering, hvis det skulle bruges til mennesker.
Mit problem er, at ingen angiver årsagen til, at det skal destilleres. Er det for at fjerne vandet helt fra det? Eller er der et andet grimt stof blandet med det i flydende form, som ikke bliver filtreret?

Jeg bruger primært kloroform til at udtrække opioider som heroin, når jeg laver en syre/base-ekstraktion, så det ville være meningsløst at destillere bare for at fjerne vand. Men på den anden side vil jeg gerne vide, om der er noget grimt i kloroformen, der kan forringe heroinen, selv efter fordampning, der kan være farligt at bruge, især hvis nogen skal bruge den rensede heroin intranasalt eller IV.

Tak skal I have!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
545
Reaction score
296
Points
63
Du skal destillere og også tørre opløsningsmidlet med vandfri MgSO4, Na2SO4 eller CaCL2. Normalt er der en simpel og derefter en fraktioneret destillation, der skal udføres for at opnå renhed.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,467
Solutions
4
Reaction score
998
Points
113
Deals
1
Hvis du lægger det rå stof bagerst i din fryser i to dage, vil en del af vandet fryse, og du kan bare hælde kloroformen ud af isen og smide isen ud. Der opstår et par biprodukter i denne syntese, så destillation kan varmt anbefales. Hvis ingen har nævnt det, skal du også holde 2 ml acetone tilbage, så det er begrænseren for reaktionen. Du skal bruge al den acetone, du har tilsat, fordi acetone opløses i vand og chloroform, så hvis der er noget tilbage til sidst, er din chloroform affald, og det kan ikke fikses.
 
Top