• Tervetuloa foorumin suomalaiseen osaan. Muista, että yhteystietojen (Jabber, Telegram, Signal jne.) julkaiseminen johtaa pysyvään banniin! Jos päätät ostaa tai myydä jotain ilman escrow-tiliä ja menetät rahaa, emme voi auttaa sinua.

Event Toldvæsenet ransagede mit hjem.

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Hej BB-Forum!

Er der nogen, der er interesseret i at høre, hvordan finske Tulli (toldere) brød ind i mit hjem og holdt mig indespærret i to måneder? Jeg tænkte, at jeg kunne dele, i det mindste indtil dette punkt, hvordan tingene gik for sig, og hvilke ting der skulle have været gjort i bedre rækkefølge for ikke i det mindste at hjælpe nogen med at få dig i endnu større problemer, end du sandsynligvis er, hvis nogen ransager dit hjem. Det var heller ikke alt, der gik galt den dag.

Lad mig vide, hvis nogen er interesseret eller vil vide nogle detaljer om, hvordan de arbejdede i denne sag.

Alt det bedste og vær forsigtig!
 

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 6, 2024
Messages
36
Reaction score
25
Points
18
Det er klart! De retshåndhævende myndigheder i forskellige lande, især i blokke som EU, arbejder med lignende teknikker, taktikker og principper, så din erfaring kan give værdifuld information til andre. Vigtigst af alt, hvad der udløste razziaen, hvis du kan dele det uden at afsløre noget, der kan forbindes med din sag.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Jeg deler så meget som muligt. Jeg skal finde ud af, hvordan jeg gør det og stadig forsøge at holde mig selv ude af flere problemer, som de uventede besøgende allerede har bragt med sig. Der er nogle ganske almindelige fejl, som blev begået, fordi der ikke var tid nok til at gennemgå alle detaljer ordentligt. Jeg prøver at finde en måde at udtrykke mine erfaringer så detaljeret som muligt uden at afsløre mig selv. Og tak for din interesse for emnet.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
En ting, jeg gerne vil påpege, da jeg synes, det er en vigtig detalje, er, at mens jeg var i isolation, besluttede jeg, at jeg ville oprette en lille watcher-service/script/whatever med python eller lignende, som ville spørge din computer, om den blev startet med en oplader tilsluttet, og hvis det er tilfældet, ville den holde øje med, at denne oplader er til stede, og hvis ikke, ville den lukke computeren ned så brutalt (så hurtigt som muligt) som muligt. Dette, så computeren altid vil være i "forkerte" hænder i Power On Password, og derefter Disk Encryption fra BIOS forhåbentlig og Veracrypt eller OS-kryptering efter det.

Det burde give dig en hel del tid til at tænke over situationen og strategierne og give undersøgelsen alvorlige tanker om, hvorvidt det virkelig er det værd at lægge penge i den maskine. Det skyldes, at de sandsynligvis er nødt til at flytte dit udstyr til det sted, hvor de har alt værktøj osv., og det er næsten umuligt at arkivere uden at afbryde PSU'en, selv bare et lille øjeblik for at tilslutte computeren til en power-bank til transporten. Men jeg fandt en endnu bedre måde, hvor jeg bare fjernede batteriet fra den bærbare computer, og nu gør den det samme uden at stille spørgsmål.

Grunden til, at jeg fandt dette ret vigtigt, er, at når ~10 højt kvalificerede galninge bryder ind i dit hjem, er du sandsynligvis ikke særlig godt forberedt på det, og de lader dig heller ikke frakoble noget efter den første indfangning. Eller jeg håber, at ikke alle er så præcise, men i mit tilfælde startede det sådan, at jeg næsten var nødt til at kæmpe mod dem, da jeg ikke vidste, hvem fanden disse mennesker var, indtil jeg så, at det nok var bedst ikke at kæmpe, da de var ret få.

Når det er sagt, er jeg nødt til at finde ud af, hvordan jeg deler de faktiske hændelser og se, om nogen af jer føler, at det har nogen værdi eller ej. Jeg kan også svare på spørgsmål om emnet, hvis jeg kan. DM fungerer også, hvis det er tilfældet. Hold jer i sikkerhed, folkens <3
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Der er en tråd, der hedder politihistorier. Dit indlæg bør placeres der for eftertiden og organisationens skyld.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Åh, jeg kendte ikke til tråden. Jeg tænkte bare, at nogle FINS måske er interesserede, hvis nogen overhovedet, men jeg tror, jeg kunne prøve at dele lektionen på en dedikeret tråd, hvis du synes, det er en god idé.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Det ville helt sikkert være meget interessant. Håber du har det godt lige nu. BB Forum-fællesskabet vil blive værdsat for alle delte oplysninger fra dig. Ofc gør det med al sikkerhed for din begrænsning.
Politihistorier
 

sunsiskos

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Feb 10, 2024
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Tulli raided ne toi. Var under af 3 ho pcp+3me pcp+4ho met
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Har Tulli også plyndret dig?
 
View previous replies…

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Shieet. Hvis du vil fortælle mere om, hvordan det gik, så send mig DM. Jeg har stadig en aktiv undersøgelse, da jeg blev fyret, så jeg kunne ødelægge tingene ordentligt, tror jeg. Derfor er jeg nødt til at prøve at flyve under radaren så meget som muligt.
 
Top