Forskel på methylamin og methylamin hcl

Brambus

Don't buy from me
Resident
Reaction score
0
Kære læser,

Jeg har ledt efter en god forklaring mellem de to reagenser Methylamin og Methylamin hydrogenchlorid, men kunne ikke finde nogen.
Hovedspørgsmålet er, kan jeg bruge methylamin hcl i stedet for methlamin til syntetisering af Mephedron, og hvorfor kan det bruges til syntetisering af Mephedron eller hvorfor ikke?
Håber at høre fra dig og tak på forhånd!

Mange hilsner,
Brambus

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Methylamin er CH³NH². En methylgruppe og en ammoniakgruppe - det er en gas ved atmosfærisk tryk og temperatur. Methylamin HCL er, hvad nogle mennesker kalder methylammoniumklorid. Det er CH³NH³- Cl+. Det er et fast stof ved atmosfærisk tryk og temperatur. Kan du se forskellen? MAC har et ekstra hydrogen bundet til nitrogenet. Da brint normalt har 1 elektron og 1 proton, og et stabilt atom har et lige antal elektroner i sin valensbane, søger det at tiltrække en. Klor har 17 elektroner, 7 i sit valenslag, så det leder også efter en og klamrer sig til brinten. Hvis man bare kunne få brinten væk derfra, ville det være methylamin. 🤔 Det, man har brug for, er en base, som er stærk nok til at stjæle brinten fra det nitrogen, den er bundet til. Med elektronen forsvinder den proton, den kredser om, så man kunne kalde det en deprotonisering. Det er det, vi kalder det, men det neutraliserer en syre. Hydrogenklorid er syren. Et par stærke baser kan sikkert gøre det. Den billigste, jeg kender, er lud. Natriumhydroxid NaOH, hvis jeg tager CH³NH³ og tilsætter NaOH,
CH³NH³+NaOH->CH³NH²+ HOH(H²O) NaCL( SALT). SÅ JEG HAR TAGET METHYLAMMONIUMCHLORID, tilsat lud til det, og det lavede 1 molekyle salt, et af vand og fjernede det ekstra H fra det, der nu var methylamin. Vidste du, at methylamin hcl (og alle hcl) består af 1 mol methylamin og 1 mol hcl? Det kræver 1 mol NaOH at neutralisere 1 mol hcl 😜 hvad fanden skal det betyde? Hvis du tager molvægten af MENH² HCL og trækker vægten af et mol MeNH² fra, har du en molvægt af hcl. Det er omkring ... 36 gram eller sådan noget. Se nu på molvægten af NaOH, idk 31g? Uanset hvad de tal er, så er 31/36 = hvor meget lud du skal bruge, bare en molekylær mængde, der svarer til hcl i MAC. Tilsæt det, og tada, det er methylamin. For resten af dette kursus skal du indtaste dine kreditkortoplysninger på næste side. For at se, " Kapitel 2, " oh shit methylamin er en gas, og den stinker og kvæler dig "

Brambus

Don't buy from me
Resident
Reaction score
0
Mange tak for den udførlige forklaring, det var lige den information, jeg havde brug for! Nu ved jeg, hvordan jeg kan lade methylaminet gå gennem en gasgenerator og opløse det i destilleret vand!