Red Ketamine Tramadol Diskussion: Ketamin og tramadol

dangerous combination

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,648
Solutions
2
Reaction score
1,742
Points
113
Deals
666
Ketamin og tramadol
Ketamin er en medicin, der bruges til anæstesi, sedation og smertelindring. Det virker ved at blokere en bestemt type receptor i hjernen kaldet NMDA (N-methyl-D-aspartat)-receptor.

NMDA-receptorer er involveret i overførslen af smertesignaler samt i reguleringen af humør, kognition og indlæring. Når ketamin blokerer disse receptorer, kan det reducere smerteopfattelsen, ændre humør og kognition, forårsage problemer med bevægelser, tankesammenhæng og opfattelse og skabe en særlig dissociativ tilstand.

Ketamin påvirker også dopaminsystemet. Stigningen i dopaminerg neurotransmission i hjernen ved ketamin skyldes ikke hæmning af genoptagelsen af dopamin, som man tidligere har troet. I stedet kan denne effekt være forårsaget af indirekte eller downstream-mekanismer, specifikt gennem antagonisme af NMDA-receptoren. Dette resultat tyder på, at ketamin kan have en anden virkningsmekanisme i hjernen end tidligere antaget. Ved at blokere NMDA-receptoren kan ketamin øge frigivelsen af dopamin, hvilket resulterer i dets dopaminerge virkninger. Der er behov for yderligere forskning for fuldt ud at forstå mekanismerne bag ketamins virkning på dopaminerg neurotransmission i hjernen.

Derudover har ketamin vist sig at stimulere væksten af nye neurale forbindelser i hjernen, en proces, der kaldes neuroplasticitet. Det kan forklare de potentielle antidepressive virkninger, da depression er blevet forbundet med reducerede neurale forbindelser i visse hjerneområder.

Tramadol er et lægemiddel, der bruges til at håndtere moderate til svære smerter. Det virker ved at binde sig til mu-opioidreceptorer i hjernen og rygmarven, som er ansvarlige for at regulere smertefølelsen. Ved at binde sig til disse receptorer kan tramadol reducere overførslen af smertesignaler og mindske opfattelsen af smerte.

Ud over sin virkning på opioidreceptorer hæmmer tramadol også genoptagelsen af to neurotransmittere, serotonin og noradrenalin. Det resulterer i øgede niveauer af disse neurotransmittere i hjernen, hvilket kan bidrage til tramadols smertelindrende effekter og også påvirke humøret.

Kombinationen af ketamin og tramadol kan føre til en øget risiko for bivirkninger og farer, såsom hypotension, øget sedation, bevidsthedstab, uventede fald, skader, krampeanfald, vejrtrækningsproblemer og komatøs tilstand. Det skyldes, at begge lægemidler har en depressiv effekt på centralnervesystemet.

Og hvis problemet med at reducere og stoppe vejrtrækningen i denne kombination kan manifestere sig mest ved høje doser. Så er problemet med at reducere krampetærsklen og udviklingen af et anfald i en halvbevidst tilstand dårligt forudsigeligt og er efter vores mening den største risiko ved denne kombination.

Det er vigtigt at bemærke, at med hensyn til at bruge det til rekreation er denne kombination i det væsentlige meningsløs og retfærdiggør slet ikke de tilknyttede risici.

Alt taget i betragtning anbefaler vi at undgå denne kombination under alle omstændigheder.
 
Last edited by a moderator:

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
826
Points
83
180 cm/80 kg
400 mg tramadol. Efter 3 timer 20-30 mg ketamin (kan gentages hvert 20. minut).
Den mest perfekte kombination, hvis du har brug for at holde op med at føle stærke smerter. Varigheden af kombinationen er mere end ti timer.
Jeg har ikke fundet den bedste opskrift på en tatoveringssession i de sidste 10 år.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
218
Reaction score
224
Points
43
Du beskriver en situation, hvor du har brugt en kombination til medicinske formål med et ret langt mellemrum mellem indtagelsen af stofferne. Denne mulighed er acceptabel. Men doseringen af Tramadol i dit tilfælde er ret høj. Mens Ketamin er ret lille. Jeg kan gå ud fra, at det ikke er første gang, du har brugt Tramadol. Desværre kan en sådan anbefaling ikke med sikkerhed udvides til alle, men er kun et særligt tilfælde af brug.
 

Novator

Resident
Joined
Oct 30, 2021
Messages
39
Reaction score
826
Points
83
Tramadol virker i ca. 24 timer. Så 3 timer er en kort pause (jeg ventede på, at Tramadol skulle have fuld effekt). Jeg bemærker også den manglende tolerance over for tramadol. Men jeg er enig i, at denne kombination ikke kan anbefales som sikker. Kun hvis man ved, hvad man gør. Og kun hvis du har Naloxon (modgift mod opiater og ketamin).
Sekventiel type af lægemiddelkombination. Der er ingen grund til at kombinere på samme tid. Ketamin holder op med at virke, før tramadol begynder at virke.
Jeg vil teste kombinationen på andre mennesker til medicinske formål.
 
Top