DIY batch reaktor konstruktion, 200l

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
Hej alle sammen,

Jeg har lige fundet noget nyttigt til at bygge en 200l batch reaktor selv. Det er en 200 l rustfri ståltønde, som kan købes i landbrugsbutikker. den bruges til opbevaring af mælk. for bedre isolering har den 2 vægge med vakuum imellem.

ZkI510KLcM

idé til selve tanken:
0z6d7YQFPa

og til låget:

Z5qMw7PL1r

Man behøver ikke engang at være særlig talentfuld for at få det bygget selv.
Rustfrit stål er ikke perfekt, men det kan være godt nok til de fleste eller mange anvendelser, og yderligere opvarmning kan ske udefra med f.eks. et komfur.

Jeg er ikke sikker på, hvor let det vil være at svejse rustfrit stål, men det vil ikke være svært eller dyrt at finde nogen, der kan svejse de tre stik på tønden.

Jeg fandt flere brugte til 50-150 €.

Hvad synes I om det?

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Jeg synes, at hovedkonceptet er fedt, men at anvende produktudløbet i bunden ville give mere mening for mig + at tilføje noget, der får reaktionsmassen til at strømme gennem udløbet helt uden for mange rester uden at gå på kompromis med omrøreren, ville også være en god tilføjelse!

Desuden spekulerer jeg på, hvordan almindeligt rustfrit stål ville fungere til stærke syrer? Jeg hørte om en her, der brugte en omrører i rustfrit stål, som bare forsvandt i den sure opløsning, han forsøgte at omrøre.

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Jeg søgte efter maling, der er modstandsdygtig over for kemikalier, og fandt dette ... Jeg ved ikke, om den er god til en 200 liters reaktor.

Kemisk resistent epoxy tåler et år i svovl- og saltsyre!

Master Bond har udviklet EP21AR til anvendelser, der kræver exceptionel kemisk resistens, især over for syrer, brændstoffer og olier. Uanset om det drejer sig om belægning, foring, limning eller forsegling, kan denne tokomponent epoxy modstå barske, sure miljøer, herunder langvarig nedsænkning i 96-98 % svovlsyre og 36 % saltsyre i over et år.

Med en dielektrisk styrke på 400 volt/mil er EP21AR en holdbar og stabil epoxy, der også er en fremragende elektrisk isolator. Dens varmeudvidelseskoefficient er 45-55 ppm/°C, og den kan anvendes fra -60°F til +275°F. Den giver højstyrke, slidstærke bindinger med en trækstyrke på over 10.000 psi, en forskydningsstyrke på over 2.700 psi og en trykstyrke på over 14.000 psi ved 75°F.

EP21AR er nem at bruge med et tilgivende blandingsforhold på 2 til 1 efter vægt og en blandet viskositet på 10.000-15.000 cps. Den er 100 % reaktiv uden opløsningsmidler eller fortyndingsmidler og kan påføres jævnt i alle tykkelser. Denne epoxy har en levetid på 45 til 55 minutter ved omgivelsestemperatur for en batch på 200 gram og hærder ved stuetemperatur eller hurtigere ved forhøjede temperaturer. Den binder godt til en lang række substrater, herunder metaller, glas, keramik, cement, vulkaniseret gummi, træ og mange plasttyper.

EP21AR er pakket i pint-, quart-, gallon- og 5 gallon-beholdere. Det bruges i vid udstrækning i en række industrier, herunder olie- og kemikalieforarbejdning, vedligeholdelse og reparation, optik, metalbearbejdning, apparater og elektrisk/elektronisk.

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇳🇱
Reaction score
46
Unclen venster tackler problemet med at belægge indersiden af en brandslukker, jeg gætter på, at det ville gøre tricket i denne beholder.
Flot arbejde, kammerat.
Åndedræt, der tænker ud af boksen!
Jeg tror, du har hjulpet mange mennesker med at nå deres mål👍
Smart tænkning, jeg elsker dette fællesskab, og hvordan det gør det muligt at improvisere og få ideer til at udfylde hullerne af venner herinde, der hjælper med at gøre ting mulige til gavn for det, vi elsker. Og åbne nye døre sammen.
Det her er virkelig noget, der virker. Jeg er stolt af at være en del af det.
Elsker starteren for dens mod og hengivenhed for at opnå frihed for hvert medlem.
Elsker jer alle
Dette er det lort, der hjælper, at dele ideer. Hold dig ikke tilbage !!! Elsker det🥰😄👍

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Og jeg fandt andre produkter til at beskytte metalreaktionsbeholdere i denne tråd om at konvertere APAAN til P2P:

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Hallo, er projektet færdigt? Virkede det?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Fordi jeg fandt et relativt billigt produkt.
Clearnet:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Det eneste problem, jeg ser her, kunne være det rustfrie stål, da det ikke er modstandsdygtigt over for nogle af de kemikalier, der bruges i fremstillingen af de mest almindelige lægemidler.

Faktisk stoppede vi med at snakke om denne tråd.
Jeg tror, at det sidste, vi har prøvet at diskutere, var, hvordan man dækker rustfri ståltanke for at gøre dem egnede til fremstilling af lægemidler.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Jeg troede også, at det ville være svært med rustfrit stål, men tak for det hurtige svar.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
303
Gigantiske industritanke behandles med HF (ja, det er paradoksalt nok sjovt) for at danne et indre fluorlag, som siges at være modstandsdygtigt over for koncentreret H2SO4 ... dette har jeg hørt som en praktisk foranstaltning, men jeg har aldrig prøvet det, selvom jeg er sikker på, at der er masser af teori bag, du skal bare lave din dokumentation, indre belægning af polymermateriale giver også perfekt mening.