Okay, jeg fremskyndede tørringsprocessen i ovnen, varmluftsovn, indstillet til under 100 grader C. (så ud til at være omkring 80).
Jeg står tilbage med 168 mg af en beskidt gul/hvid rest - lidt voksagtig i konsistensen.
Hvis dette var ren 2C-B, ville det betyde, at mit udbytte er 16,8 mg pr. tablet (annonceret til 20 mg), hvilket ville være et ret anstændigt udbytte på 84 %.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at dette ikke er ren 2C-B, så mit udbytte er helt sikkert lavere, men det er alligevel en sjov øvelse.
Da det er lidt voksagtigt, vil mit ønske om at insufflere dette ikke være så godt, så jeg vil opløse alle 168 mg i 5 ml 0,9% saltvand og placere det i en næsespray. Da det opløses uden problemer, burde det være en nem administrationsmetode.
Mine næsepumper giver mig 30 aktiveringer pr. 5 ml, så ved 168 mg vil dette give mig 5,6 mg af denne 2C-B-rest. 2 pumper burde være en meget anstændig dosis.
Det andet billede er efter tilsætning af 5 ml 0,9 % saltvand - vandet har fået en lidt off white mælkeagtig farve, og der flyder sediment i det. Det står i kontrast til det klare vand, der gik ind i fordampningsfasen.
Så enten var varmen for intens, og jeg kogte noget i ovnen, eller også har inddampnings-/tørringsprocessen rodet med nogle af de tilsætningsstoffer/bindemidler, der var opløselige i vand, og de er nu kommet ud, eller også var der noget i det, der ikke kunne lide saltopløsningen. Det klare vand var ganske vist over 100 ml, og denne saltopløsning er kun 5 ml, men selv under tørringen skiftede vandet ikke farve, så der er helt sikkert noget galt.
Jeg ofrer måske yderligere 10 piller på at prøve dette igen og ændre et par ting.
1. Teflonbakke til tørring
2. Opløs tabletterne efter knusning og lad dem bundfælde før filtrering, og stop før bundfaldet når frem til filteret.
3. Hver efterfølgende vask får lov til at bundfælde sig.
4. Brug mindre mængder vand (30 ml pr. vask, ikke 50 ml).
5. Tillad en langsommere naturlig fordampning (indtil jeg kan få fat i noget, der kan fremskynde den ...)
Nå, men det var dagens øvelse i filtrering og fordampning.