Question Udtræk af amfetaminbase (A-olie) fra tøj - brug for akut hjælp

Mr.Magic

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 12, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Hej alle sammen,

Jeg har brug for et akut råd fra en kemiker.

Under leveringsprocessen fra den bestilte A-olie forseglede leverandøren ikke pakken korrekt, så al væsken
har spredt sig inde i pakken. I al hemmelighed blev tøjet pakket om, og det er nu gennemblødt af al olien. Det er en stor mængde, så jeg har brug for et hurtigt råd om, hvorvidt det er muligt at lægge tøjet i et bad af isopropanol for at opløse olien og derefter lade isopropanolen fordampe.
Kan det lade sig gøre, eller er der endnu mere effektive metoder til at opløse olien ud af tøjet igen så godt som muligt?

På forhånd tak

Hr. magiker
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
IPA, iblødsætning, mulige farvestoffer følger med, intet problem, vask/destillér ud
Du kan betale mig tilbage ved at holde op med at kalde det "A-olie", tak.
 

Mr.Magic

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 12, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Mange tak for dit hurtige svar. Jeg vil prøve det på denne måde.

Amfetamin freebase, jeg ved det. Gamle vaner er svære at slippe af med:)
 

chefgorden

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 3, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
3
Destilleret demineraliseret vand lægges i blød og brændes af, og du står tilbage med olie/aktivstof - det er den nemmeste måde, jeg har fundet.
 

Mr.Magic

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 12, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
@chefgorden dette kunne også være en metode.

Jeg har allerede brugt den måde med IPA. Kunne kun suge en del, fordi jeg har brug for betydeligt mere IPA, og jeg vil gentage processen 1-2 gange, så der er så lidt som muligt tilbage i tøjet. Er det tilstrækkeligt at lade beholderen stå åben i 1-2 dage, så IPA'en fordamper, eller giver det mere mening at tage en stor rundbundet kolbe og opvarme den i et bad eller et varmelegeme, indtil IPA'en fordamper, og den frie base forbliver i kolben?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Lad det ikke stå i luft, så mister du basen, og opløsningen bliver rød. Prøv at fælde med IPA i, hvis det er for dilluteret, kan du inddampe lidt og fælde umiddelbart efter.
 

Mr.Magic

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 12, 2022
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Hvis jeg forstår dig ret, bør freebasen i opløsningen med IPA lægge sig på bunden som et bundfald, ikke sandt?
Jeg sigter IPA'en, indtil kun freebasen er tilbage? Hvis jeg skal inddampe en del, er det så bedre at bruge en magnetomrører i stedet for en åben flamme for at inddampe mere forsigtigt? Jeg vil hellere stille et spørgsmål for meget end at ende med en base, der er ubrugelig ^^.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Nej, det er en væske, og den vil være i en homogen opløsning.

om fordampning kan jeg ikke tale, har ikke gjort atmosfærisk eller i det mindste med vilje
 
Top