Afklaring af ekstraktionsteori...?

BathtubChemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 24, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Jeg har brugt søgemaskinen på flere platforme, og jeg kan ikke finde et endegyldigt svar, så hvis der er en ressource, som nogen kan henvise mig til, vil jeg sætte pris på det. Hvis ikke, så er det nu

Okay, første spørgsmål: Er DCM et acceptabelt opløsningsmiddel til meth-freebase? For jeg har DCM i laboratoriekvalitet og toluen fra isenkræmmeren, og hvis jeg kan undgå at skulle dobbeltdestillere en liter toluen, vil jeg gerne gøre det.

Næste spørgsmål: Jeg bemærker, når jeg udfører vandige vaske på organiske lag, at mit vaskevand vil gøre to ting
A) pH-værdien i vaskevandet starter højt (pH 13+), men falder ved hver efterfølgende vask.
B) Mit vaskevand begynder at få en lugt af meth FB.

Nu har jeg læst et sted, at Fb vil gå i vandigt lag, hvis pH-værdien bliver for lav, men hvordan forhindrer jeg det? Hvis jeg tilsætter NaOH, ender jeg med et tredje tyndt lag ved grænsefladen, som er svært at adskille.

Er der nogen, der kan hjælpe? Som om jeg var en skide femårig?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Jeg bruger DCM til meth fb-ekstraktion, og jeg er tilfreds med det om PH over 7 behøver ikke at bekymre sig så meget om, hvis det går til vand, vil det ikke gøre det alligevel, du vil udtrække vandlag til resterende fb, men handler ikke om PH-problem.
Fb-laget er helt adskilt ved ph 12-13, selvom du ser nogle før.
 

BathtubChemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 24, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Okay, så lad mig være sikker på, at jeg forstår dig: Når jeg vasker DCM (der indeholder fb) med dH2O, kommer basen IKKE med i vaskevandet? Selv hvis vaskevandet tester i 9-10-området? (Jeg prøver heller ikke at argumentere, nogle gange tager det mig bare et par runder at assimilere noget, der er i modstrid med min tidligere forståelse).
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Det eneste er, at DCM og vand har en langsom adskillelse på grund af DCM's ikke-polære egenskaber.
 
Top