Jeg mener virkelig, at oplysningerne om, hvordan man syntetiserer fentanyl og dets beslægtede analoger, bør være frit tilgængelige. Jeg har også mistet en nær ven på grund af en overdosis fentanyl, og jeg ved udmærket, hvor stor skade det gør på en familie. Min mening er, at hvis oplysningerne om, hvordan man bruger god arbejdspraksis i laboratoriet, blev gjort velkendte, så kunne de kemikere, der er interesserede i dette emne, i det mindste undersøge det sikkert (men hvis du har gået i skole for kemi, så burde denne syntese virkelig være ret let, og du burde allerede være fortrolig nok med god arbejdspraksis i laboratoriet til at gøre det sikkert). Og hvis information om, hvordan man doserer fentanyl korrekt, var udbredt, ville der være langt færre dødsfald som følge af overdosis. Dette stof er ikke ondt, det fortjener virkelig ikke det ry, det har fået i vores medier, det er bare et meget potent opioidanalgetikum, som skal håndteres med den rette omhu. Beviser viser, at når det håndteres korrekt, er det ekstremt nyttigt og sikkert til behandling af svære smerter. Jeg tror, det var Dioskurides, der sagde, at "forskellen mellem medicin og gift er dosen", og det gælder bestemt i dette tilfælde.
Jeg kender et par forskellige måder at syntetisere fentanyl på, jeg har gjort det før, jeg ved, hvordan man gør det sikkert i laboratoriet, og hvis moderatorerne vil tillade det, vil jeg være villig til at lægge en syntese ud sammen med alle de nødvendige laboratoriemetoder til at gøre det sikkert.
Jeg mener ikke, at viden nogensinde bør skjules for folk, men nogle gange er de nødt til at bevise, at de i det mindste har gode intentioner, før man deler potentielt farlige oplysninger med en person.