Hjælp til udvinding af pseudoefedrin

pugzarmyl

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 9, 2024
Messages
22
Reaction score
9
Points
3
Jeg har piller, der indeholder 60 mg pseudoephedrin HCl, tripolidin HCl 2,5 mg, majsstivelse, laktosemonohydrat, povidon og magnesiumstearat. Skal jeg lave en A/B-ekstraktion på pillerne, eller kan jeg bare opløse dem i ethanol, filtrere det og inddampe det?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Jeg tror, at alkohol vil trække triprolidin sammen med pseudo. Hvis du baserer det, vil triprolidinet også omdannes til olie sammen med pseudoen, og det vil selvfølgelig udfældes sammen med pseudoen ved gasning.
Jeg har ikke selv gjort det, fordi jeg altid sørger for at få piller med pseudo som den eneste aktive ingrediens, men jeg tror, at hvis du gør det ene eller det andet, kan du få de to aminer alene og derefter finde ud af, hvordan du adskiller dem. Nogen nævnte i et andet indlæg, at "smølfedope" havde en anden farve, fordi det indeholdt antihistaminer. Det blev foreslået, at kloreret rengøringsmiddel aka triklorethylen muligvis kunne fungere? Det vil opløse enten det ene eller det andet, og man kan filtrere det faste stof fra.

Jeg brugte en del tid på at slå de forskellige opløselighedsegenskaber op for forskellige ingredienser i pillesammensætninger, både aktive og inaktive. Disse to er særligt vanskelige at adskille fra hinanden, og jeg synes ikke, jeg kan finde ret meget information. Hvis du ikke kan finde de rigtige opløsningsmidler til at isolere dem, tænker jeg, at hvis du konverterede dem til baseolie og derefter foretog en fraktioneret destillation, ville det nok være den bedste og mest enkle måde at gøre det på ...

2,5 mg er under alle omstændigheder ret ubetydeligt med hensyn til urenhed eller forurening. 40 piller = 2,4 g PSE og ca. 100 mg triprolidin, så hvis det er tilbage i produktet, kan det måske mærkes, men jeg tvivler på, at det vil være en deal-breaker ...
Jeg håber, at en af eksperterne kan give sit besyv med.... Jeg vil meget gerne have en løsning eller forslag til, hvordan jeg selv kan løse dette dilemma... så jeg kan konfrontere lignende problemer.
Jeg ønsker jer held og lykke,
o7
 

pugzarmyl

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 9, 2024
Messages
22
Reaction score
9
Points
3
Jeg var faktisk mere bekymret for at adskille pseudoen fra bindemidlerne end fra tripolidinen. Hvis tripolidin kun gør meth en anden farve og ikke ændrer virkningerne, så er jeg fint med det, hvis det virkelig er en deal breaker, kunne jeg få trichlorethylen, men jeg tror, at det ikke vil være så mærkbart, hvis tripolidin er tilbage. Jeg har desværre ikke adgang til piller, der indeholder pseudo som den eneste aktive ingrediens.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Jeg tror, du vil klare dig fint med alkohol, når det gælder om at adskille pseudo- og bindemidlerne. Ethanol burde fungere uden problemer, jeg bruger selv gerne methanol. Jeg har hørt gode ting om IPA. Uanset hvad du vælger, skal du bare sørge for, at det er rent og vandfrit - uden vand. Jeg tror ikke, at triprolidin vil udgøre noget problem, men ja, du har det - bare lav dine alkoholpulls, filtrer og inddamp, så skulle det være klar til brug. Er du klar til at lave en HI eller en SnB? Lad mig vide, hvordan det går.

o/
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Rettelse - TETRAchrloroethylene Se: "The tetra trap" til udtrækning af piller.
 

Lsd1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Jun 29, 2024
Messages
12
Reaction score
3
Points
3
Hvordan opløser jeg pseudo ephdrin fra reactine Duo og rhinopront tabletter?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
BRUG VENLIGST ENGELSK I FREMTIDEN. Men her:
Knus pillerne og opløs dem i methanol eller isopropylalkohol. Filtrer faste stoffer og vask igen 2 eller 3 gange. Kassér de faste stoffer, og inddamp alkoholen. Når alkoholen er væk, er der pseudo- og triprolidin tilbage. Jeg kender ikke nogen nem måde at få triprolidin ud på - måske tetrachlorethylen? (se "TETRA-fælden" for detaljer) Men jeg tror, det vil være fint at bruge det med reaktion, meth kan bare være lidt "rodet" med noget antihistamin.
 
Top