Det er meget nemt for politiet at overvåge dig på afstand. Den eneste chance, du har, er at bemærke, at de indsamler beviser for at få en dommerkendelse. Når en dommer har underskrevet en kendelse, kan de opsnappe alle dine opkald, sms'er, sociale medier og dine bevægelser via din telefon uden at se direkte på dig. De graver måske i eller stjæler dit affald, hvilket er helt lovligt, og leder efter en sandsynlig årsag eller rimelig mistanke for at få en kendelse. Hvis du opdager, at dit skrald mangler, er der ikke mange grunde til, at nogen skulle tage det. De har teknologien til at efterligne en mobilmast og narre din telefon til at oprette forbindelse til deres enhed, som videresender den til masten, efter at de har optaget den.
De kan ikke lide det, men finder på en grund til at gå forbi politikontoret og notere sig køretøjerne. Disse køretøjer på din gade senere er et dårligt tegn. De kan finde på at chikanere dig, hvis de ser, at du kigger meget, og det er derfor, de undercover-biler er parkeret, når de ikke bruger dem. Det bedste forsvar er et godt angreb. Der findes apps, som lader dig lytte med på udrykningskøretøjernes cb-radioer. Lær sproget, og du vil vide, hvor de er, hvor de skal hen, og hvem der har nummerpladen. Hvis du lytter i bilen, kan du måske høre dine egne nummerplader blive kørt. Du er ved at blive stoppet, men de ved ikke, at du ved det. Led efter et sted, hvor du hurtigt kan stikke af. De vil ikke forvente eller være forberedt. Hvis din nummerplade er "bbg420", vil de sige: "Centralen, giv mig en [nogle tal, det varierer] 47" "værsgo" "Bradley Bradley George four-two-oh, Bradley Bradley George four-two-oh," det er dig. Hun vil sige dit navn, eller hvem bilen er indregistreret til, og om deres kørekort er gyldigt eller inddraget, og om de har en arrestordre. Tænk hurtigt (dette er i USA
). Røg dem og smut, hvis det er planen. At undvige er en lavere anklage end besiddelse med henblik på salg.
Fuck det, jeg sagde det. Jeg har undveget politiet et par gange. En gang i over et år. Jeg gav dem en andens oplysninger, som jeg havde memoreret, da jeg blev stoppet, jeg så nogen løbe gennem gården og sprang op og gik ind i skabet, og 5 sekunder senere sparkede tilsynsværgen døren ind til min gravide nøgne kæreste, der lå alene i sengen. DET var utroligt heldigt/timing. Det er 26 år siden nu.