Question Hvordan adskiller man kokain fra benzokain?

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Hej, er der nogen, der ved, hvordan man adskiller kokain fra benzokain? Jeg er ved at løbe tør for ideer, tak.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Hvad var dine ideer til at begynde med? Hvorfor er det ikke trivielt?

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Jeg tænkte på at basere kokainen frit med NaOH og opvarme opløsningen til ca. 90 °C, så de fleste af de skærende midler med lavere smeltepunkter smelter og flyder oven på vandet, så jeg kan filtrere gennem en buchner-tragt eller dekantere opløsningen, og kokainbasen bliver adskilt, for levamisol, lidocain, phenacetin osv. Det burde nemt kunne lade sig gøre, fordi smeltepunkterne er ret forskellige (for stoffer med højere smeltepunkt ville jeg bare gøre det omvendt), men benzokains smeltepunkt virker lidt for lig kokain til at gøre det, og jeg kan ikke finde pålidelige data om benzokains kemiske egenskaber, et sted står der 0,4 mg/l, et andet siger 0,4 g/l, foruden de manglende oplysninger om de kemiske egenskaber for basen, HCl, kogepunkter ved vakuum, atm ...

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Så derfor. For mig ser det ud til, at en god måde er at bruge meget koldt vand. Kokain HCl har en opløselighed på 2 g/ml nogle steder, benzokain = 2,4 mg/ml.
Jeg ville prøve med 2 ml/g koldt vand og dekantere det fra benzokainet, som vil ligge på bunden.
10 g kokain/ 20 ml kan kun indeholde 50 mg benzokain, og det er sikkert, fordi der ikke er nogen reaktion. Fordamp med en ventilator i skålen

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Jeg vil virkelig gerne vide, hvad han har lavet indtil nu, og hvordan han besluttede sig for at gøre det, for han har lavet mere komplekse ting end det her før.

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Det er problemet, hvis kokain er HCl, er benzokain i sidste ende også HCl, så begge er vandopløselige, men hvis jeg freebaser kokainen, bliver begge freebased og har dårlig opløselighed i vand.

View previous replies…

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Benzocaine HCl er stadig kun 2,85 mg/ml opløseligt i vand, så der sker stort set ingen ændringer.

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Tak, jeg kunne ikke finde nogen data om det.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Hvis... kokain er HCl, så er benzokain til sidst HCl....too🤔. Baseret på hvilken mekanisme. Tro mig, neutralisering af lewis-syre var det første, jeg overvejede, efterfulgt af syrefiksering. En "B/A-ekstraktion" tilsat et par skylninger ville få nogle ting ud, men ikke benzokain.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Det kunne være godt. Nogle gange gør man ting baseret på omfattende erfaring, og andre gange gør man skøre ting i blinde uden nogen logisk grund. Jeg forsker så meget, jeg kan.

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Jeg forstår ikke, hvad du siger, mener du mig med det: "Nogle gange gør man ting baseret på omfattende erfaring, og nogle gange gør man skøre ting i blinde uden nogen logisk grund"?

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Ingen ved, hvad du gjorde, eller hvad dine ideer var, eller hvor de kom fra, så han mener ikke dig.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Hele "forskellige smeltepunkter og en Buchner-tragt" ;
A. Det kan ikke lade sig gøre, medmindre du har en opvarmet Buchner-tragt, for så snart et varmt opløsningsmiddel rammer tragten, er det ikke smeltet længere.
B. Det lyder som en god plan for at tilstoppe din tragt.
Den mest velundersøgte metode uden en B/A-ekstraktion er chloroform og hexan til "defat x 3. Det er den dokumenterede metode til at fjerne levamisol uden at neutralisere HCl.