Tak for dit svar. Det endelige produkt, jeg sigter efter, vil være en lille smule morfin hcl, der skal bruges oralt eller nasalt.
Så den gamle traditionelle måde med calciumhydroxid og ammoniumchlorid er nok den mest effektive og brugervenlige måde at få fat i morfinen på ...
Med den 'opskrift', du skitserede, ville det være muligt at skalere sådan her:
1 g kalk i 10 g/ml vand og 4 g opium?
Opvarmes denne blanding eller omrøres den bare, indtil alt er opløst? Derefter filtreres denne blanding...
Det er her, jeg er forvirret ... så du tager den filtrerede opløsning, koger (hvor længe?) og behandler med ammoniumchlorid ...
Jeg forstår ikke 3 dele vand til 1 del opiumfilter. Tilsæt mere vand til den oprindelige filtrerede væske, der er blevet behandlet med calciumhydroxid (kalk)? Og når man udfælder morfinen, er der så en bestemt pH-værdi, man skal sigte efter? eller er det måske mere en forholdsregel? 3 dele vand, 1 del opium, 1 del ammoniumchlorid?
Undskyld, at jeg bliver ved så længe!
Så når man har udfældet den faste morfinbase, vasket den med vand og tørret den, hvordan omdanner man den så til morfin-hcl? Er det opløseligt i et ikke-polært stof som xylen eller toluen, hvor man kan boble hcl-gas igennem for at få hcl-formen?
Ok, det var det ... Ser frem til dit svar!