Jeg undrer mig bare: nye teknologier vs. sydamerikanske karteller

delkibrother

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Dette er blot min generelle undren over dette emne.
Jeg har set mange film og youtube-dokumentarer om karteller og generelt om, hvad der foregår der. De er så rige og kunne være i stand til at transportere alle mulige ting (våben/narkotika) gennem grænsen.

For eksempel:
Tag en drone (UAV'er), forbered den til en længere rækkevidde, installer ekstra udstyr og flyv bare med den helt tæt på jorden - vælg kun højere, hvor hegnet er. selv om de amerikanske grænser vil se, at der flyver noget, er den tid, der er nødvendig for at handle, for lang. Det samme gælder for undervandsbåde: små ubåde med en masse batterier + GPS + hardcoded sti med destinationen....

Så hvor er problemet?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,078
Deals
1
Selv om de ikke kan nå at stoppe en drone, kan de se, hvor den tog hen. Ubåde er ikke hurtige nok til at sejle fra både. Disse ting er dyre, menneskelige muldyr er billige. At miste en drone eller ubåd til en million dollars og 1 million dollars i stoffer er hårdt, selv for de rige. Det er bedre at miste 5 muldyr med 2 kilo hver og 10, der kommer igennem.

delkibrother

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
? 1 million dollars for en UAV? Nej, jeg taler om almindelige droner - almindelig high-end, noget til 10.000-20.000 dollars max; og ja: de kan spore, hvor den fløj hen, men de kan ikke spore, hvor den tabte lasten :D Så hvis du taber lasten på position X og derefter flyver yderligere 1 mile, så held og lykke med at finde den. Afhentningen af den afleverede pakke kan ske næste dag/uge osv.
Og de der ubåde: Jeg taler også om små ubåde, som en lortebåd med maks. 30-50 kg last, uden mennesker.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,078
Deals
1
Grænsepatruljen er ikke amtets sherif. De har seriøse ressourcer. Beviset ligger i buddingen. Tror du, at du er klogere end de grupper, der leder kartellerne? Dem med al den erfaring? De forbandede karteller, de sløser. 🤷

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Forestil dig, hvor mange UAV'er de skulle bruge for at transportere hele den mængde, de eksporterer dagligt :D Sammen med de mange UAV-operatører...