Question Brug for en kemiker til at forklare en syntese, der deles her

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148

Først og fremmest vil jeg gerne hilse på alle forummedlemmer .

Jeg vil fortælle jer lidt om mig selv og de problemer, jeg havde, da jeg lærte og anvendte nogle synteser i forummet. Jeg tror, at de professionelle undergrundskemikere her vil løse mine problemer :)

Jeg har undersøgt alle de synteser, der deles på dette forum, og nogle punkter, hvor folk har problemer i ca. 1 måned, og jeg har stille og roligt oplevet de potentielle problemer, de støder
på. Jeg er meget interesseret i amfetamin og dets derivater på grund af den afdeling, jeg studerede på universitetet. Derfor forsøger jeg at undersøge udenlandske kilder og få de oplysninger, jeg ønsker, i stedet for at lære af idioter, der har et eksamensbevis i mit land og ikke ved noget.

Jeg bor i Tyrkiet. Derfor er mit modersmål tyrkisk. De termer, du bruger i nogle transaktioner her, er meget forskellige fra vores. Jeg kan ikke forstå, hvad du prøver at gøre i nogle synteser. Det er næsten umuligt at søge efter et udtryk eller ord, som jeg ikke forstår, på internettet eller i forummet.
Jeg fandt den syntese, jeg skrev nedenfor, på dette forum. Desværre delte vores medlem, der delte denne syntese, ikke meget forklarende information til unge kemikere :(

Uden videre vil jeg skrive til dig, mine værdsatte professionelle lærere, spørgsmål ved siden af linjerne nedenfor / ved at nummerere de dele, jeg sætter. Jeg ville sætte pris på, hvis I kunne besvare spørgsmålene, som jeg har nummereret dem. :)

4,8g PseudoE /1
2,5g RP
6g I2 /2
1,5ml H3PO4

oliebad
4 timer Reflux
efter reaktion:

150ml DH2O /3
tilsæt NaOH PH 12+ /3-1
100ml Xylene /3-2

vask med varm, kold DH2O /4
separat tragt /5

+20ml DH2O /6
+20ml DH2O /6-1
tilsæt 35%HCL PH 7 /6-2

inddamp i varme /7
vasket med kold acetone /8
omkrystallisering i isopropylalkohol med acetone /9
efterladt i fryseren i 12 timer
filtreret

MINE SPØRGSMÅL
1: Er det pseudoefedrin, som vi tager ud og lægger direkte fra de pseudoefedrinlægemidler, der er nævnt her, eller er det rent? (piller, som vi tog ud af æsken og knuste uden nogen handling) ... Hvis det er et lægemiddel, hvilket lægemiddel vil du så anbefale, og betyder det noget, hvor mange mg det er? Pseudoefedrin (PEH) står på nogle medicinæsker i vores land. At skrive PEH betyder vel, at det er ubrugeligt til denne proces.
2: Jod er nævnt her, men skrivningen af I2 forvirrede mig. Da jeg spurgte min lærer, sagde han, at det er en jodforbindelse, men han ved det ikke selv. Hvad betyder 2-tallet?
3: Skal vi efter reaktionen udføre de operationer, vi gjorde her i boblen, hvor reaktionen fandt sted, eller skal vi gøre det i et glas separat?
3-1: Så vidt jeg forstår, blev vi bedt om at hæve pH-niveauet til over 12 ved hjælp af natriumhydroxid. Hvis jeg har forstået det rigtigt, skal du bare sige YES YOU FOOL :D

3-2: Hvis vi øgede pH-niveauet i den forrige artikel, hvorfor tilsætter vi så syre igen og forstyrrer pH-balancen? Hvad er vores formål med at tilsætte dette?
4: Jeg forstår ikke noget af det, der er gjort i denne artikel, så forklar det tydeligt, eller send en artikel eller video, hvor jeg kan lære det.
5: Jeg forstår ikke noget af det, der er gjort i denne artikel, så forklar det tydeligt, eller send en artikel eller video, hvor jeg kan lære det.
6: Hvor tilsætter vi
6-1: Hvor tilsætter vi
6:2: Jeg tror, at det, vi prøver at gøre her, er at neutralisere blandingen ved hjælp af HCl. (men jeg ved stadig ikke, hvilken blanding der skal tilsættes her:D)
7: hvad er vores formål med at gøre dette, og hvilken blanding forsøger vi at fordampe
8: Hvad er vaskeprocessen med kold acetone? og hvorfor gøres det? (Jeg har brug for en klar forklaring på, hvordan det gøres, fordi det er en situation, jeg skal lære for første gang.)
9: Dette er det spørgsmål, jeg helst vil have afklaret. Jeg ved ikke noget om det. Jeg har brug for en klar forklaring på, hvordan det gøres og hvorfor.

Jeg tror, det er alle de spørgsmål, jeg har brug for. På forhånd tak til alle for jeres svar. Og jeg vil også gerne påpege, at jeg forsøger at forstå næsten alle de synteser, som vores lærer G. Patton har delt, ved at tage noter i min notesbog og arbejde med dem. Jeg har skrevet på den første side i min notesbog, at du er min hemmelige helt.
Hvis jeg en dag bliver arresteret, vil jeg fortælle alle mine venner om dig i fængslet. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Solution
No, sorry, you actually made an effort to read the syntheses. I won't be like that. But really, can you link to the original synthesis description, because the steps you describe doesn't make sense.
But:
5. You add the xylene to bind the amphetamine freebase in. It's soluble in xylene or toluene, but not water soluble, so it will form a layer on top of the layer of water and water soluble stuff. Then you pour everything in a separating funnel (if you don't know what a separating funnel is and how to use it, research that) and let the layers separate, after which you drain out the bottom water layer.
You're now left with a rather dirty mix of xylene, freebase meth and impurities in your funnel. You pour water on that, shake the funnel...

rickyrick

Don't buy from me
Resident
Reaction score
48
studer først termerne og teknikkerne i organisk kemi, så du forstår processerne og termerne, jeg vil anbefale at starte her.
Se også videoer af andre synteser på dette forum, så du kan få et bedre billede. der er også mange videoer på youtube, hvor du kan forstå processerne bedre.
få tip fra mig ville være 1.enten brug allerede renset pseudo, hvis du har knust piller, skal du adskille pseudo fra pillefyldstofferne (jeg mener, at der er et indlæg om det her, ikke sikker tho, men du kan også finde det andre steder).2.I2 er jod i sin elementære form, det er en af de forbindelser som ilt (O2), der altid vises i forkortelse af 2.så normalt jod.hvis du spurgte kemilæreren dette og ikke vidste, at han skulle blive fyret.

Bliv ikke arresteret bro.hvis du gør det, så gør det ikke xD
Og også held og lykke med dine bestræbelser, der er meget dygtigere mennesker end mig på dette forum, der altid er klar til at hjælpe.
Pas godt på dig selv.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
1: Det er rent efedrin eller pseudoefedrin.
2: Det er ren jodon
3: I samme rationsbeholder, hvis du ikke har lyst til at hælde ting op
3.1: Ja, dit fjols
3.2: Man tilsætter hydroxid for at lave freebase-olie. Efter separation behandler du den med syre for at lave saltformen af produktet. Undersøg "Syre/base-ekstraktion".
4: Så jeg er kommet så langt, og nu siger du, at du ikke forstår noget?
5: Okay, jeg er ude. Bare læs op på grundlæggende kemi og se en masse kemivideoer på youtube.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Nej, undskyld, du gjorde faktisk en indsats for at læse synteserne. Sådan vil jeg ikke være. Men kan du virkelig linke til den oprindelige syntese-beskrivelse, for de trin, du beskriver, giver ikke mening.
Men..:
5. Du tilsætter xylen for at binde den frie amfetaminbase. Det er opløseligt i xylen eller toluen, men ikke vandopløseligt, så det vil danne et lag oven på laget af vand og vandopløselige ting. Derefter hælder du det hele i en skilletragt (hvis du ikke ved, hvad en skilletragt er, og hvordan man bruger den, så undersøg det) og lader lagene adskille sig, hvorefter du dræner det nederste vandlag ud.
Du står nu med en ret beskidt blanding af xylen, freebase meth og urenheder i din tragt. Du hælder vand på, ryster tragten (og lufter den ud, se videoer på youtube om dette) og lader lagene adskille sig igen. Dræn og kassér vandlaget. Gentag flere gange. På den måde vasker du vandopløselige urenheder væk fra din xylen/meth-frebase-blanding.

6. I den vask, der er udført ovenfor. Jeg tror, men jeg ved ikke, hvilken procedure du henviser til.

Derefter tilsætter du HCl for at lave metamfetamin HCl ud fra freebasen. Dette gøres dog ofte ved at boble tør HCl-gas gennem blandingen. Der er en teknik til dette, du finder den under "laboratorieteknikker" her på forummet. Når man tilsætter HCl til en perfekt pH-værdi eller bobler gas, dannes saltet som hvide, flager eller krystallinske udfældninger i xylenblandingen. Det er et smukt syn. Normalt filtrerer man bare metamfetaminsaltet fra efter dette trin.

7: sandsynligvis xylen, men jeg har VIRKELIG brug for den originale beskrivelse.

8. Du hælder kold acetone på dit salt og ryster det rundt. Acetoneopløselige urenheder vil blive vasket væk.

9. Du opløser dit salt i isopropylalkohol med lidt acetone i. Tilsæt lige nok til at opløse saltet, og varm lidt op, hvis det er nødvendigt. Saltet er mere opløseligt i en varm opløsning end i en kold, så når du lægger det i fryseren, vil der dannes meth-krystaller som ved et trylleslag. Urenhederne bliver tilbage i opløsningen, og du får et rent, hvidt salt, som du kan filtrere ud og tørre og tage stoffer med.

Noget i den stil. Men som sagt, dine noter er virkelig lidt underlige, så link bare til den oprindelige røde P-syntesebeskrivelse.

Solution

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148
Du kan læse den syntese, jeg nævnte, her
Du har ret i, at der er en fejl eller mangel ved syntese. Det kan også være en fejl i nogle af de ting, jeg har skrevet, fordi jeg bruger Google Translate.
Men mange tak for at få mig til at forstå nogle af operationerne. Jeg er en ung kemistuderende endnu. disse svar er guld værd
Kan du efterlade et forståeligt artikellink til Meth-syntese fra enkle kemikalier, som jeg kan nå. for en ung kemistuderende?

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Tjek bare Rhodium-arkivet. https://chemistry. mdma.ch/hiveboard/rhodium/

Sagen er, at hvis du ikke forstår beskrivelsen af synteserne, er du faktisk nødt til at tilegne dig mere viden for at kunne udføre dem. Ellers vil du bare ødelægge dem alligevel og muligvis skade dig selv eller andre.
Tag de udtryk og beskrivelser, som du ikke forstår, og google dem. Søg dem på youtube. Led efter andre fællesskaber af wannabe-kemikere, og læs, læs, læs. Lav nogle simple synteser først, som at lave sæbe eller producere chloroform eller chlorobutanol. Se NileRed på youtube og Chemplayer på BitChute. Syntetisér dine egne reagenser og forstadier. Hvis du har svært ved at forstå de forklaringer, der gives, så undersøg dem.

Og helt ærligt, hvis du ikke forstår disse syntesebeskrivelser, tvivler jeg virkelig på, at du overhovedet er kemistuderende, mere som en gymnasieelev, der er interesseret i at lave drugz, ikke sandt? Det er der ikke noget galt i, men du har ikke brug for mindre komplicerede syntese-beskrivelser, du har brug for mere viden. Og måske lære lidt mere engelsk? De fleste oplysninger på nettet er på russisk eller engelsk.

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148
Mange tak for dine oplysninger. Jeg er bestemt ikke en gymnasieelev. De termer, vi bruger om kemi i Tyrkiet, er anderledes end dem, du bruger i dette forum, fordi jeg har svært ved at lave oversættelser - det er mit eneste problem.
Fra næste måned vil du se mig mere med de synteser, jeg har lavet i dette forum.
Du kan være sikker på, at jeg vil arbejde meget hårdt Docx

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Jeg bruger engelske internationale termer her. Held og lykke med oversættelsen! Vi ser frem til dine succesrapporter =)