Question One pot gas off

cnasty1988

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 11, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
jeg er ret ny til faktisk hånd på jeg har lavet forskning i årevis dette er min 3. reaktion, og da jeg skabte min gas for at adskille meth fra opløsningsmidlet, var der en brun olie i bunden jeg adskilt, men kan ikke få det til at krystallisere kan nogen hjælpe
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Jeg ved ikke, hvilken type opløsningsmiddel du bruger, og derfor ved jeg ikke, om det er tungere eller lettere end vand, men det lyder for mig, som om der er en god chance for, at du har forurenet dit opløsningsmiddel med fugt fra din gasflaske! Især når du bruger murriatsyre og aluminiumsfolie til at generere din hydrogensulfidgas, produceres der også meget varme. Det opvarmer hurtigt syreopløsningen i gasflasken og får den til at bevæge sig op gennem slangen sammen med gassen i form af damp. I det øjeblik denne fugt rammer dit opløsningsmiddel, absorberer den den meth, du allerede har udfældet. DER MÅ ALDRIG VÆRE NOGET I BUNDEN AF DIT OPLØSNINGSMIDDEL, NÅR DU GASSER, HVERKEN FØR ELLER EFTER!!! Du kan sikre dig, at der ikke ved et uheld kommer vanddråber med i opløsningsmidlet, når du separerer, ved at hælde opløsningsmidlet gennem en stak kaffefiltre. Når du har kontrolleret, at der ikke flyder dråber oven på eller i bunden af opløsningsmidlet, er du klar til at gasse. En måde at sikre, at der ikke kommer fugt op i slangen, er at 1. Brug svovlsyre og stensalt til at generere din gas, da reaktionen ikke er så ekstrem og producerer meget mindre varme, eller hvis du bruger murriatsyre (saltsyre) og aluminiumsfolie, kan du fylde en stor, bred beholder.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Muriatisk syre og aluminiumsfolie virker ikke 😑 Al+HCL --->AlCl+2H brintgas, ikke hydrogenklorid, hvis aluminiumet ikke optager kloridionen, ville der ikke være nogen reaktion. Det er dog sandsynligvis vand
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Hvad var dit opløsningsmiddel? Har du tørret gassen? Hvad lavede du gassen med? Det var sandsynligvis vand, for hvis du ikke tørrer gassen, indeholder den noget fugt, og afhængigt af opløsningsmidlet vil den synke til bunds. Du ville være nødt til at fordampe det meste for at få det til at krystallisere, fordi meth er meget opløseligt i vand.
 

fcx13

Don't buy from me
Member
Joined
Mar 21, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Hjælp, jeg har det samme problem.
Siden jeg stoppede med at gasse, er pulveret smeltet igen. Hvad skal jeg gøre? Det ligger nu i kold acetone.
 

Attachments

  • vmHPdCUcOn.jpg
    vmHPdCUcOn.jpg
    1.1 MB · Views: 22
  • gFP5UXbmAd.jpg
    gFP5UXbmAd.jpg
    985.4 KB · Views: 27

abbalabba

Don't buy from me
Member
Joined
Mar 25, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Jeg undrer mig over, hvad der er den bedste og mest naturlige tørre måde at generere TØR brintkloridgas på, bortset fra svovlsyre på NaCi

Gør kviksølvsalte HCI-gas, mens amalgamation er i prossess med aluminium Og hvad med NaOH + H2O og aluminium dosis, at processen relice kloridionen
 
Top