Question P2P og silica gel-kugler :S

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jeg lagde p2p'en i silikagelkugler for at tørre p2p'en ud, som nævnt på nabh4 methord på dette websted.
Lavede P2P fra BMK-salt, det ser rent ud som de andre gange. Men første gang jeg har prøvet at tørre dem i silikagelkugler.
Er det normalt, at det bliver mælkeagtigt / overskyet?

Jeg har vedhæftet et billede, foran er p2p og tragten har silica gels / p2p, der gik sjovt. Silikageler bliver lyserøde, når de bliver våde.... Er der nogen, der har fået den samme reaktion, eller er bmk-saltet falsk eller noget?

Attachments

• J8MwTR3ivK.jpeg
    J8MwTR3ivK.jpeg
    508.3 KB · Views: 18

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Lad mig stille det indlysende spørgsmål: Er dine silikakugler af indikatortypen, der bliver lyserøde, når de er mættede?

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
De er helt nye, jeg har lige sat dem i. Har aldrig rørt noget andet. Ja, fra at være blå (tørre) bliver de lyserøde (våde).

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Jeg læste det måske ikke rigtigt første gang, men jeg tror, det er normalt, fordi de putter talkum eller andet pulver på dem for at forhindre, at de klistrer sammen. Det vaskes af, og silicaen holder op med at være så klæbrig, når den er brugt.

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jep, det må være det, men nu fik jeg gul p2p, efter at jeg fik det ud med mere vand. Forhåbentlig vil destillation fjerne det gule lort fra det.

Alle, der overvejer at bruge blå silicagel, skal ikke bruge dem til nabh4. Det vil reducere koboltkloridet i de blå kiselgelperler, som kun er gode til at fjerne vand. Når de er blevet vasket før brug, skal du selvfølgelig ikke gøre, som jeg gjorde :). Faktisk skal du bare holde dig til de almindelige hvide silicageler.