Question Hjælp, jeg har spørgsmål

Blondyna

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
6
Hej alle, jeg har spørgsmål og takker på forhånd for jeres hjælp. Hvor kan jeg få tør acetone, eller hvordan gør jeg den vandfri? Svovlsyre, hvor mange procent, hvor kan jeg få fat i det? Eller kan den erstattes med en anden syre? Hvorfor IPA? Det stinker forfærdeligt og tager meget lang tid at fordampe. Tak for hjælpen

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Jeg ved ikke, hvor du bor, men i USA sælger de 100 % acetone i enhver dollarbutik eller ethvert supermarked. Da det er 100 % acetone, er det tørt. "Koncentreret" svovlsyre i fuld styrke er 98,3 %, mener jeg. 18,4 mol. Når du laver en syre, er "opskriften" baseret på det. Find det hos industrileverandører, kemikalieleverandører, på nettet, eller du kan rense afløbsrens på flere måder. Det er ofte 90 %. Hvorfor IPA afhænger af, hvad du laver. Ofte er årsagen, at den kan købes eller nemt fremstilles med 100 % renhed.

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
I USA kan du købe acetone under maling i enhver isenkræmmer. (Uden for USA i din lokale maler- eller mekanikerværksted).
For at gøre det tørt skal du destillere det med et tørremiddel som caso4 (kogepunkt 56 C).
H2SO4 kan du igen købe i en isenkramforretning, hvor du kan få 35-63% og derefter koncentrere det. (andre mineralsyrer er mulige, men afhænger af din syntese).
IPA tager ikke lang tid at fordampe (hvis det er tørt), og hvis du synes, at IPA stinker, skal du bare lade være med at lave kemi. (Brug en stinkskab eller en åben udluftning).

Vær ikke dum og dø. Tag nogle videoforelæsninger fra Chemplayer, eller der er tusindvis af videoer på YouTube, og læs nogle få laboratoriemanualer i organisk kemi.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Er du i USA? Så er alt, hvad du siger, selvfølgelig ikke usandt. Er der en fordel ved at købe fortynder med acetone og tørre den frem for at købe neglelakfjerner med 100 % acetone? Samme spørgsmål med svovlsyre. Medmindre du køber det fra Grainger Grizzly, nogle andre industrielle leverandører eller kemileverandører, kan det være nødvendigt at koncentrere det (ofte ikke afhængigt af, hvilken molstyrke du har brug for), er der nogen fordel ved at starte med en mindre koncentreret form? Isopropanol skal normalt tørres, men du kan salte det ud, hvilket er super nemt. Jeg spørger, fordi jeg gerne vil bruge de bedste produkter, der er til rådighed, og måske gør jeg det ikke i øjeblikket.

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
Hvad er din pointe her ved at tagge mig?
  1. Du køber ikke litervis af neglelakfjerner, og det er ret dyrt (det er heller ikke 100 %) sammenlignet med isenkram, som kan købes i løs vægt og er ret billigt.
  2. Der er ingen, der vil sælge dig 99,3 % H2SO4, og hvis nogen gør, skal du holde dig på behørig afstand af dem. Der er ikke mange anvendelser for den koncentration, og selv i lægemiddelsyntese har du ikke brug for det.
Spild ikke tiden ved at skrive svar med stor kraft. Arbejd med svar af ordentlig kvalitet, ikke bare BS.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
At købe helt tør acetone er omtrent lige så dumt som at købe absolut ethanol. Selv hvis du finder noget, er det alligevel hygroskopisk, så det vil forblive sådan, indtil du kun åbner det