- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Hej kære kemikere. I dag har jeg medbragt en forkølelsesmedicin (kapsel), der indeholder pseudoephedrinhydrochlorid. Der er 8 kapsler i en æske. Hver kapsel indeholder 90 mg pseudoefedrin, i alt 0,72 gram. Den er meget billig til 1,5 USD. Her er ingredienserne: Hver kapsel indeholder 90 mg pseudoefedrinhydrochlorid. mg, chlorpheniraminmaleat (chlorpheniramin) 4 mg. Hjælpematerialerne er: stivelse, saccharose, hydroxypropylmethylcellulose, ethylcellulosepolymer, Opadry yellow dry spray material, Opadry pink dry spray material. Hvordan kan jeg maksimere ekstraktionen?
Mine egne ekstraktionstrin er: åbn kapslen - blød i 99% ethanol - sugefiltrering - fordamp filtratet til ekstraktet - tilsæt koldt vand til ekstraktet (lim vises) - sugefiltrering - juster filtratet til alkali PH12 + og ekstraher derefter, (xylen ) Tør ekstraktet - efter tørring passerer du i hydrogenchloridgas (pH når surhed) - filtrer med sugning for at opnå hvidt pseudoephedrinhydrochloridpulver. Men jeg prøvede flere ekstraktioner og fik kun meget lidt pseudoefedrin. Er der nogen måde at øge udbyttet på?
Mine egne ekstraktionstrin er: åbn kapslen - blød i 99% ethanol - sugefiltrering - fordamp filtratet til ekstraktet - tilsæt koldt vand til ekstraktet (lim vises) - sugefiltrering - juster filtratet til alkali PH12 + og ekstraher derefter, (xylen ) Tør ekstraktet - efter tørring passerer du i hydrogenchloridgas (pH når surhed) - filtrer med sugning for at opnå hvidt pseudoephedrinhydrochloridpulver. Men jeg prøvede flere ekstraktioner og fik kun meget lidt pseudoefedrin. Er der nogen måde at øge udbyttet på?