"Det her er kunst, hr. White! Du er en kunstner! .... Tak Jesse, jeg er glad for, at du godkender...."
Ja... planlæg at ødelægge et par partier, og hvis du ikke gør det... så er du sgu manden nu, dawg...
Amfetamin er virkelig simpelt, når det gælder rene synteser. Bare lidt sværere end en PSE til meth-reduktion ... disse fyre får det til at ligne en skål cornflakes i videoerne. Jeg kan ikke sige det for mig selv endnu, men sæt mig ind i træningen! Da du påtog dig den skræmmende opgave at lære at lave meth, troede du ikke, at det ville være så enkelt som at koge PSE i noget jodsyre (hvad det så end er) i et par timer.... a/b-ekstrakt, boble HCl-gas, opsamle saltet og vaske det med acetone. Næppe kemi, vel? Det tager et par skridt at nå dertil, der er en del arbejde og risiko involveret, men herregud, sæt RP og I2 sammen, kog lidt og tilsæt en lige så stor portion vand, så har du din HI-syre. Et strejf af det ene og en klat af det andet, simpelt nok, ikke? Det lykkes måske ikke i starten, det gør det nok ikke - så forvent det. Selv uddannede eksperter plejer åbenbart ikke at lykkes med førstegangsforsøg. Jeg kan forsikre dig om, at det IKKE er svært, hvis du kan fejlfinde præcist og lære af dine fejl på en sikker måde. Hvis du er selvlært som mig, skal du være tålmodig og vedholdende. Og vær først og fremmest sikker. Intet af det kommer til at betyde noget, når du har brændt dit lort ned og ender i fængsel eller er død. Gå i dit eget tempo, og lev for at lære en anden dag.
Mit råd er at øve dig i at lave noget "fødevarekemi" først. Der er en grund til, at de kaldes kokke. Lær at lave et par retter, kompetent, uden at brænde noget på eller gøre nogen syge. Studer din organiske kemi flittigt, lær teknikker, se videoer, læs, læs, læs! Sæt dig ind i terminologien. Start i det små og enkle, og øv dig på nogle ting. Guldgruben er, når nogen forklarer i enkle vendinger, hvad der faktisk sker i et bestemt stadie af en reaktion, videnskaben bag - hvad sker der, hvad ændrede sig? Hvordan? Hvordan og hvorfor? At forstå magi, at eje den, at gøre den til sin egen ... og så udføre den selv. Jeg så i et andet indlæg, at nogen kaldte opskrivningerne her for "stenalderkemi", forældet og ubrugelig for de fleste, men underholdende. Jeg tænker: Gå tilbage til dit superlaboratorium og tryk på "START"-knappen for dine ting. For resten af os: Lad kunstnerne male. Når din dumme civilisation falder sammen, og du ikke kan finde ud af at tænde for strømmen igen eller få flere forstadier fra Kina. Dinosaurerne vil være hinsides thunderdome.
Afsnittet af Hamiltons med Fester i djævledragten og MDMA-kokken med paryk. Køligere end den anden side af puden, hvis du spørger mig! At starte fra bunden, 15-20 skridt væk, måske mere, og kun bruge købte varer til at producere ~100 g godt, rent produkt. Og hvad så? Fantastisk... magic.... Kunst! ......... Er du ikke underholdt?