Vi er her alle for at hjælpe dig, og hvis det skulle gå galt mellem os to, lover jeg, at der er mere kompetente folk her til at hjælpe dig. Før jeg ved præcis, hvad du har i tankerne, kan jeg love, at de fleste reaktionsblandinger, der viser tegn på fiasko, faktisk kan gendannes i mindre grad end ønsket. Kemikerens måde er at udføre i lille skala, hvad du ønsker at gøre i forberedende skala, så reagensglas er det første, selvom du kan antage, at isolering af produktet ikke er det egentlige formål, og du bør derfor kun investere en mængde, du har råd til at miste til gengæld for den viden, du får om reaktanternes opførsel. Opløsning af chirale molekyler er ikke nybegyndervenligt, og jeg tror ikke, jeg er den eneste, der har den opfattelse. Jeg har haft min gode andel af frustrationer med denne type arbejde, så jeg undgår at være den, der opmuntrer dig, eller den, der afskrækker dig. Kom med en klar procedurebeskrivelse (ja, det er pædagogen i mig igen), og jeg lover at diskutere den med dig i detaljer. At gøre flere teoretiske forsøg er konstruktiv praksis, der vil materialisere sig i en mere professionel dig, der vil opnå højere udbytte og få produktet ud af enhver brun goo på et eller andet tidspunkt i fremtiden.
Held og lykke og god fart!