Question (Sikkerhedsrelaterede) forbedringer til dette forum

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
47
@HEISENBERG

Jeg besluttede at offentliggøre dette, fordi det vil være af interesse for mange af os.

En funktion, jeg virkelig gerne vil have, er noget i retning af en timer, hvor jeg kan indstille et tidspunkt, hvorefter en bestemt pn automatisk vil blive slettet.
pn-diskussioner er ofte mere personlige og indeholder måske personlige oplysninger, som kan hjælpe med at blive identificeret af politiet osv.
derfor tror jeg, det ville være en god tilføjelse at have mulighed for automatisk sletning for at holde mængden af mulige spor lav i tilfælde af datalækager eller infiltration af dette forum.

For det andet:
Om din serveropsætning: Kan du være gennemsigtig, hvilken slags brugerdata der logges nøjagtigt (systemfodaftryk, geolokalisering, ip-adresse osv. ....)? Hvor længe gemmes disse ting?

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,807
Deals
666
Hej, enhver privat besked slettes 30 dage efter, at den er oprettet. Du kan kryptere dine samtaler med en hemmelig nøgle. Vi gemmer kun disse nøgler på serveren, indtil alle parter i samtalen bekræfter, at de har beholdt nøglen. Vi logger kun de oplysninger, der er nødvendige for den normale drift af forummet, ip-adresser, fingeraftryk, geo logger vi ikke. Derudover kan du bruge et onion-domæne for at få endnu mere sikkerhed.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
I går aftes oplevede jeg noget mærkeligt:

Da jeg loggede ind på forummet, kunne jeg ikke sende beskeder eller kommentere indlæg, og der dukkede en besked op om, at webstedet kræver, at jeg accepterer cookies.
Jeg går ud fra, at det var en fejl, for den dukkede ikke op igen, da jeg fik en ny Tor-identitet, men det var stadig mærkeligt.

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,807
Deals
666
Hvis fejlen opstår igen, kan du tage et skærmbillede og sende det til mig, men jeg antager, at denne fejl skyldes den seneste NoScript-opdatering.

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
47
Tak, jeg var ikke klar over, at min indbakke blev renset automatisk.

PGP er en god mulighed.

HEISENBERG

Administrator
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,807
Deals
666
Du kan selv tjekke, at du ikke finder private beskeder, der er ældre end 30 dage.

Saul

Don't buy from me
Resident
Reaction score
133

Tor-browserens nye opdatering forårsager pop op-vinduer med "potentiel identitetslækage"! Du kan ignorere disse popups

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
606
Okay, tak fordi du fortalte mig det.

Faktisk var det en pop-up, der ikke kom fra Tor-browseren, den var indlejret i Breaking Bad-designet. Stadig en pop-up, men ikke fra Tor.
Der var også kun en lukkeknap, som jeg klikkede på, men ikke noget med at acceptere eller afvise cookies.

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
30
Ja, der var en opdatering om automatisk fjernelse af metadata fra personalet for et par måneder siden.