Stålreaktorer, epoxy?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Jeg kan huske, at jeg læste her, at nogen anbefalede at belægge stålbeholdere med en slags epoxy- eller harpiksbelægning for at undgå, at stålet blev nedbrudt af syrer og baser - et generelt lag af normativ belægning, der vil gøre livet lettere for en kemiker.

Er der noget lignende, som folk kan anbefale specifikt? Som et mærke eller en kemisk sammensætning?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,071
Deals
1
Jeg kan ikke anbefale noget, jeg nogensinde har prøvet. Det er epoxyharpikser og UV-harpikser. De holder ikke en meter. Forleden kunne jeg ikke finde en rørepind, så jeg tog et lille stykke stål, 1/16", og belagde det med uv-harpiks for at lave en. Jeg destillerede bare noget kloroform. Det holdt ikke. Det ødelagde kloroformen. Prøvede det samme, da jeg destillerede noget methanol, samme resultat. Der må være nogle specielle ting, der er formuleret kun til denne anvendelse.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,071
Deals
1
Ptfe, teflon, det er, hvad du har brug for

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Jeg så flere teflonbelægninger på nettet, men de krævede alle sammen hærdning ved en temperatur, som jeg ikke ville kunne nå, tror jeg.

Jeg vil dog lede videre. Det er ikke supervigtigt, men jeg har altid godt kunnet lide tanken om at bygge min egen destillations/simple reaktionsbeholder (ikke en batchreaktor, mere som en trehalset rundbund, men i stål og ikke rundbund). Dette handler mere om at se, om det er muligt.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
178
3M producerer en vidunderlig rød belægning, fluorineret polymermaling til industrielle reaktorer ved temperaturer op til 140 grader, men er bange for varm koncentreret svovlsyre. Kineserne har en analog - PVA-belægningsmaling (også fluorplast), men temperaturen er op til 110 grader. Ulempen ved disse malinger er, at du skal forberede stålet til påføring, påføre en primer, og efter påføring af den fluorerede maling skal reaktoren bages i en termostat under visse betingelser. Blandt enkle malinger er der forskellige blandinger af fluorerede pinde i opløsningsmidler, men styrken og holdbarheden af sådanne belægninger er den værste.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
178
ikke 3M, men DuPont. Min fejl)

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Reaction score
40
Jeg ved, at man kan 3D-printe reaktionsbeholdere af PP (polypropylen).