Syntese af phenylaceton (P2P) fra benzaldehyd med butanon Jeg har et spørgsmål Kemisk beregning og pH-fald

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
p2p kemi
80 ml benzaldehyd 80 ml methylethylketon
160 ml rent vand chlorform 64+64
240 g natriumbicarbonat|240 g magnesiumsulfat
800 ml iseddikesyre 104 g 50 % hydrogenperoxid
240 g magnesiumsulfat
800 ml rent vand 400 ml kloroform
48 g natriumhydroxid 200 ml destilleret vand 80 ml kloroform
240 g magnesiumsulfat
Er denne kemiske beregning korrekt? svar venligst hurtigt
-----------------------------------------------
Skal jeg sænke pH-værdien med vand og natriumbicarbonat eller bare bruge natriumbicarbonat?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
Til den pH-neutrale proces vil jeg bruge natriumkarbonat + hvor mange Gr, jeg vil gøre pH i skilletragten neutral, jeg kan lave skarbonat- og vandblandingen direkte i opløsningen og bringe den til pH 7-niveau.

gmo

Don't buy from me
Resident
Reaction score
5

View previous replies…

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
brug af vand i denne reaktion vil give dårlige udbytter, og dannet p2p vil hydrolysere og derefter være modtagelig for kondensation med p2p/det selv, hvilket forårsager lavere udbytter, og jeg ville også bruge bikarbonat, det er blevet rapporteret at fremskynde reaktionen.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040403902016295

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
for ikke at nævne, at tilsætning af vand vil få eddikesyren til at reagere med bicarbonatet

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
90
Jeg forstod ikke rigtig Felix' indlæg. Hvis du taler om Baeyer-Williger:

Jeg bruger altid natriumkarbonat til at lave en neutral opløsning. Når jeg hæver pH-værdien i BV-oxidation til mindre sur eller neutral, gør det pereddikesyre eller performinsyre mindre reaktiv, og det forhindrer en lille smule af disse sidereaktioner, ligesom det at gøre det uden ekstern varme også forhindrer dem i at dannes (ikke 100%). Det er, hvad jeg har lært fra Rhodium Archives om peracid-oxidationer. Disse karbonater reagerer ellers ikke med i det mindste de to peracider. Når natriumkarbonat reagerer med eddikesyreopløsning, producerer det natriumacetat, som også har noget godt eller i det mindste ikke noget dårligt at gøre med oxidationsreaktionen. Jeg kan ikke huske ...

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
du er nødt til at give flere oplysninger, for eksempel hvad er det for en proces, du planlægger, for jeg kan fortælle dig lige nu, at hvis du bare blander alt sammen, vil du ikke lave andet end et stort rod.