Hej, jeg har brug for hjælp, jeg har haft to forsøg på denne syntese (hovedsageligt festers version), og jeg har brug for hjælp? Jeg starter igen fra bunden.
Her er en anden version af den syntese, jeg forsøger, men jeg har et par spørgsmål!
Syntese af efedrin/psuedoefedrin
Syntese af efedrin
Efedrin blev syntetiseret ved hjælp af den procedure, der er beskrevet af Painter og Pigou [7] med
mindre modifikationer.
En blanding af N-methylalanin (1 g) og benzaldehyd (1,2 mL) i DMSO blev
omrørt og opvarmet ved 130 °C i 1 time. Eddikesyreopløsning (5%, 10,3 mL) blev tilsat til reaktionsblandingen.
reaktionsblandingen og tilbagesvalede. Efter 4 timer fik blandingen lov til at køle af. DCM (50 mL)
blev tilsat til blandingen og ekstraheret med 3 x 50 mL H2O. pH-værdien af den vandige
fase blev justeret til 10 med 10% NaOH (aq) og ekstraheret med 3 x 60 mL DCM. De kombinerede
kombinerede DCM-ekstrakter blev tørret over vandfrit natriumsulfat og inddampet til
tørhed under reduceret tryk, hvilket gav ephedrin/pseudoephedrin (0,79 g) som et hvidt,
voksagtigt fast stof.
1. Hvor meget dmso skal jeg bruge? 250 ml?
2. n-methyl-dl-alanin 25 g?
3. Benzaldehyd 30 ml?
4. Refluks ved 120-130 grader celsius, indtil reaktionen holder op med at fise Co2 (40-60 minutter).
5. 5% eddikesyreopløsning 280 ml?
6. Refluks i 4 timer?
7. Lad det køle af i et 1-liters murerbalje
Nu er det her, jeg er lidt forvirret!
dcm (50 ml)? tilsættes til blandingen og ekstraheres med 3 x 50 ml? portioner H20, adskilles dcm og vaskes derefter med h2o?, eller absorberer dcm produktet og vaskes derefter med h2o, og produktet går tilbage i h2o-laget? er der behov for, at ph ændres i dette trin?
justerer jeg derefter vandblandingens ph til ph 10 med 10% naoh-opløsning? ekstraher derefter med 3 x 60-100 ml portioner dcm? kombiner dcm-ekstrakter og tør med vandfrit magnesiumsulfat? så fra dette punkt inddampes jeg til tørhed og forhåbentlig får et hvidt voksagtigt fast stof, eller er der en procedure for at få det til at krystallisere?
mine tidligere to forsøg var en fiasko, jeg endte med et forfærdeligt olieagtigt / voksagtigt mørkt orange rod, der forsøgte festers syntese, ikke godt! 6 timer er for lang tid
hvis nogen af eksperterne kunne hjælpe mig, ville det være meget værdsat, eller hvis der er andre ældre fyre eller piger på dette websted, som nogen ville anbefale, kunne du lede mig mod dem, så jeg kan få de svar, jeg søger?