Ja, nej, det forstår jeg godt. Det kunne jeg nemt beregne, men jeg har glemt, hvordan man beregner støkiometri, for det er længe siden, jeg gik i gymnasiet, og det her er mere en hobby efter gymnasiet, og jeg vil ikke gøre noget ulovligt, men jeg ved, hvordan man finder eksotiske ting som safrol eller nitroethan, der er blevet NMR-testet, det findes, og hvis nogen spørger, nej. Jeg er sikker på, at hvis jeg tog lidt tid, kunne jeg lære det igen, men jeg kan huske, at man skal finde molvægten af det partielle stof, hvis jeg husker rigtigt? Men ja, jeg tror, du har ret i, at det i dette tilfælde er ligegyldigt.
Men jeg må virkelig sige, at folk er nødt til at glemme at lære, hvordan det er "opskrifter", og hvordan det hele hænger sammen. Jeg vil gerne rose ham for at spørge, om det er nødvendigt at øge mængden af nogle andre reagenser eller tilføje nye? Men han glemte at spørge, om det ville påvirke tiden, temperaturen, omrøringshastigheden osv. Det sidste er selvfølgelig for, at han bedre kan formulere et spørgsmål næste gang.
Der er dog nogle uddannede mennesker her, du og mig selv inkluderet (men jeg ved ikke noget, jeg er ganske vist selvlært gennem Total syntese 2 og bikuben, og jeg har talt med folk med kandidatgrader, der underviser på college, der går, du ved bedre end 3/4 af den klasse, jeg underviser, og jeg ved ikke noget, så føl dig ikke dårlig. Jeg ville heller ikke give det ud, fordi de virkelig har brug for at "lære det grundlæggende", fordi den opskrift, de følger, måske er forkert, og de bør selv kontrollere, at støkiometrien er korrekt.
Ellers er mit andet brugernavn den VIRKELIGE ABE LINCOLN på wetdreams, jeg var tidligere præsident i USA, før jeg blev skudt. I min koma kort før min død videregav Hitler denne meth-opskrift fra fremtiden. 1 gallon P2P blev tilsat 1 gallon methylamin XD