Vi ville alle ønske, at det var sandt, men det er det heller ikke. 2-pea, også kendt som b-phenylethylamin, er en naturligt forekommende katakolamin-neurotransmitter, der findes i din hjerne. Det er et stærkt stof, men det overlever kun ca. 30 sekunder, før det nedbrydes af MAO-B. Hvis du indtager det, når det ikke engang frem til din hjerne, fordi der er en masse monoaminoxidase i din tarm. Folk har prøvet at tage så meget, at de nedbryder mao, og det kan lade sig gøre med flere gram b-pea.
Det er det stillads, som så mange stoffer er lavet af, en phenol med en kulstofkæde... meth, amfetamin, alle hallucinogenerne i PhIKaL (som er et akronym for phenylethylaminer, som jeg har kendt og elsket), cathiononer, antidepressiva. Bjerge af stoffer er substituerede phenylethylaminer. Strukturelt set er det kun et par molekyler, der adskiller sig fra amfetamin. Molekylerne er svære at gøre noget ved. Der er noget på phenylringen, en hydroxy? Det har jeg endnu ikke set blive fjernet ved at ødelægge molekylet. Der er en fentanyl-analog, man kan lave med det. Jeg har ikke fundet andet, men det er den hellige gral for amatørkemikere og er omtalt i flere artikler omkring 1915-1920, men jeg kunne ikke finde det, og det var der 100 før mig, der heller ikke kunne.
Alfa-phenylethylamin, det kan der gøres noget ved