Hvilke reagenser kan jeg bruge i stedet for diethylether?

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
Hej, jeg er nybegynder.

6. Rå MDMA-fri base ekstraheres fra den alkaliske opløsning med diethylether (eller petroleumsether) 2 x 50 mL. Eterekstrakt med MDMA-fri base tørres over MgSO4.

fra trin 6
Hvilke reagenser kan jeg bruge i stedet for diethylether?

Mange tak for svaret. med respekt
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
51
Points
28
Du kan bruge ethylacetat, der er mere sikkert end diethylether
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ethylacetat hydroliserer delvist i kontakt med alkali, det er ikke godt til at udvinde freebase.
@bitcoinup2020 du kan erstatte med ethvert ikke-polært (blandes ikke med vand) opløsningsmiddel, populære valg er: petroleumsether (aka naphta, whitespirt), toluen, xylen, hexaner, dichlormethan eller i mangel af nogen af disse endda benzin fra pumpen, der er blevet vasket med NaOH-opløsning, efterfulgt af H2SO4-vask, kan bruges.
 
View previous replies…

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
kan jeg bruge dichlormethan til at udtrække mængden i henhold til trinene, kan du fortælle mig det? dichlormethan 2 x 50 ml
 

bblanco

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 14, 2023
Messages
94
Reaction score
41
Points
28
Goddag, mine herrer,

Jeg har denne petroleum fra gasstationen, som de opvarmer huse eller gårde med. Et eller andet sted læste jeg, at du bare kunne gøre fraktioneret destillation og 20-60 grader, resultatet ville være æteren?

Jeg er ikke kemiker, og før jeg blæser mig selv og halvdelen af emhætten op i luften, tænkte jeg hmm måske bedre tjekke tjekke dobbelt tjekke ... nu brugte jeg fortynder (maling ting) ... men da jeg har denne petroleum, vil jeg gøre noget med det ..?

Tak for hjælpen!
BB
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ja, det er petroleumsether, du kan faktisk destillere det fraktioneret eller blot rense det for at fjerne olier og tilsætningsstoffer og bruge det, som det er.
 

bblanco

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 14, 2023
Messages
94
Reaction score
41
Points
28
Tak for den hurtige og nyttige information. værdsat!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Hvis du vil have en egentlig ether (petroleumsether er en blanding af alkaner i streng kemisk terminologi, sandsynligvis hexaner), er MTBE (methyl-tertbutylether) og diisopropylether nemme at skaffe og opfører sig ganske ens, men deres kogepunkter er højere, men det gør dem kun mere sikre at bruge end diethylether (almindeligvis kendt som ether). Indlægget ovenfor er faktisk nyttigt, men pas på whitespirit, toluen og xylener, som har kogepunkter på over 100 °C, så de kan komplicere inddampningsprocedurer, hvis man ikke har en rotationsfordamper. Hvis du bruger ethylacetat, må du aldrig ekstrahere stærkt sure eller basiske opløsninger med det, og selvom pH-værdien ikke er ekstrem (5,5-8,5), skal du bare være hurtig. Jeg ved, at det er sikkert at ekstrahere 5MeOTryptamin med ethylacetat, som jeg freebaserede fra hydrochloridet, men med K/Na-carbonat som base i stedet for hydroxid. Da AcOEt er en ester, hydrolyserer den let tilbage til den syre og alkohol, der blev opnået fra, hvis pH er for høj eller for lav (eddikesyre og ethanol i dette tilfælde, begge vil lave et rod, som du kun kan løse med et passende opløsningsmiddel, der er ufølsomt over for pH). Hvis du har lavet noget rod, og der ikke er nogen adskillelse, skal du ikke være dum og smide det hele væk, for der er masser af os her, der kan hjælpe dig. Mange begyndere bliver bare vrede og smider deres blanding væk, som faktisk kan reddes med den dyrebare smule manglende information.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Det er lærerigt fra min side at bede dig om at angive den omtrentlige pH-værdi af dit ekstraktionsmiddel (opløsning, der skal ekstraheres) og kogepunkterne for de opløsningsmidler, der er nævnt ovenfor af alle, ikke kun mig. Tænk på dette som en meget vigtig øvelse, og ved at finde frem til dem har du noget relevant at lære.
 
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ja, svaret er sandt! DCM har et lavt kogepunkt og bryder ikke i brand, så det er let at fordampe (giver svimmelhed og er lidt giftigt), men husk, at halogenerede opløsningsmidler næsten altid danner det nederste lag og ikke bør rystes grundigt med stærke alkaineopløsninger, medmindre du vil vente i dagevis eller hente en vibrerende dildo og være færdig på 12 timer. Du bør hellere lave en 3x50 mL eller 1X75 & 2x35mL ekstraktion med mildere kontakt. Ikke kompatibel med udsaltning og saltvandsvask, bedst tørret med anh. Mg SO4.
 

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
Mange tak, jeg har mere opmuntring til at gøre dette. Mange tak med respekt
 

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
Hvis jeg vil skalere til 100 gange denne metode, skal jeg bruge DCM Er det mængden af størrelse 50ML*100 gange = 5000ML?
 

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
fra trin 6
Hvis jeg vil ændre størrelsen til x100 fra trin 6, skal jeg bruge x100-opløsning. også efter størrelse?
 
Top