Hvilken maske skal jeg bruge?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
1) Dräger Drager Xplore 3300 halvmaske + A1b1e1
Kp28Xg1iq9

-------------------------------------------------
2) Drager X-plore 3300/m halvmaske + 6738816 A1b1e1k1 filter 3300/M+6738816
2Qt4IGmLyi

--------------------------------------------------
3)3M 4251 Maske til organisk gas/damp 3M 4251M
RaOLetXnVT

----------------------------------------------------
4) Starline V-800 halvmaske + V7800A1P2R-filter
NPIbvEg6iZ

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Jeg forestiller mig, at det afhænger af dit setup, og hvilke kemikalier du vil arbejde med. Hvis du har en emhætte, der kan suge alt op, og du kun arbejder under den, bør en normal maske med partikelfiltre og nogle beskyttelsesbriller/laboratoriebriller være fint. Hvis du arbejder i et lukket rum (hvilket du ikke bør, men du ved, at der altid vil være nogle mennesker), skal du højst sandsynligt bruge en helmaske med filtre og en beholder + komplet beskyttelsestøj. Filtrene og beholderne afhænger af, hvilket kemikalie du arbejder med.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Drager 5500 eller 6300

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Helt ærligt, hvis du skal sprøjte dig selv i ansigtet med kemikalier, er det ligegyldigt, om det er en helmaske til 50 dollars fra Kina eller en helmaske til 500 dollars fra USA eller Europa.

Jeg ville købe en, som du kan bruge sidefiltre på, men også når du har brug for det, kan du tilslutte en slange til og hænge beholderen fra din ryg/bælte... det lort er tungt, min ven, især hvis du skal indånde det i timevis, tror du, at en lille beholder vil holde i lang tid? Du bør kun have en beholder på, hvis du er omgivet af dampe eller arbejder med noget som brom eller kviksølv, og det er første gang... rystende hænder... moms spaghetti...

Hvis du er supersikker, bør du altid have en helmaske på, men sidefiltre fungerer fint, fordi du arbejder under en røghætte, ikke? Du er ikke en idiot, der prøver at låse dig inde i en lejlighed og begynde en 30L reaktion og derefter destillation, korrekt? Tro mig, der er mindre arbejde i at sætte en flot filtreret emhætte op end i at lære alt om disse masker, beholdere, beskyttelsestøj og at klæde sig ud som Walter White ...
Der er nogle, der filtrerer ammoniak fra, men det afhænger af, hvad du arbejder med, som nogen allerede har fortalt dig. De normale beskytter kun mod støvpartikler.

KlintoL

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Vil du anbefale bare at købe en røghætte? Jeg tror ikke, det ville være svært at bygge en. Men at bygge den, så der ikke er nogen chance for, at elektriciteten udløser dampe? Hvordan ville jeg gøre det, hvis jeg kan gøre det?

purple_rain

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Det afhænger af, hvad du forsøger at syntetisere, og hvilke kemikalier du vil bruge. Normalt står der i produktbeskrivelsen, hvad den beskytter mod, f.eks. organiske/uorganiske dampe, støvpartikler osv.

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Det afhænger af, hvilke reagenser du arbejder med. Forskellige filtre kan anvendes til forskellige reagenser. Der findes f.eks. nogle generelle filtre, som du kan bruge til syrer. Men de filtrerer f.eks. slet ikke kviksølvdamp. Til meget specifikke forbindelser skal man købe de rette filtre. Med maske 1 og 2 kan du se, at filtrene er nemme at udskifte, så dem vil jeg anbefale. Sørg for at udskifte filtrene med tiden, de holder desværre ikke evigt.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Flters A2B2EK2