Det er selvfølgelig subjektivt, men nogle synes, at racemic er euforiserende. Hos dem, der er tilbøjelige til angst, sætter den ekstra adrenalin i racemic dem for meget på kanten til at føle sig godt tilpas. Adderall består af ca. 75 % dextrosalte . Der er 4 salte i adderall, hvoraf 2 er dextro (25 % x 2) og 2 racemiske (12,5 % x 2), altså 75 %. Saltene varierer dog i, hvor meget faktisk amfetamin der er i dem sammenlignet med inaktivt salt. Dette ville være en stor forglemmelse, hvis adderalls sammensætning på nogen måde var rettet mod en bestemt effekt. Den mærkelige sammensætning er den 3. version af adderall til dato. Det bliver hele tiden omformuleret for at jagte amerikanske patenter. 25% er ikke et tal, der ville forekomme baseret på test af hvert af de 3 salte, det er bare praktisk.
Jeg tror, at hvis nogen en dag erstattede din adderall med en tilsvarende dosis meth, ville du ikke bemærke, at der var noget galt, bortset fra at varigheden var anderledes. Jeg tror, at hvis man ryger eller indsprøjter store ikke-kliniske doser, vil forskellene være mere tydelige. Men jeg tager gerne begge dele og har givet det til andre uden at fortælle dem, hvad der er hvad, og de lægger ikke mærke til det. For at lave adderall ville du bare isolere dextro fra noget af freebase-saltet, halvdelen af din genvundne dextro, det ene salt, halvdelen det andet. Det samme gælder for dit uberørte racemiske stof, og så kombinerer du de fire salte med lige stor vægt. De forskellige salte absorberes forskelligt, men det hele ender alligevel som freebase i sidste ende, så hvis du virkelig vil lave præcis adderall, skal du bare finde den faktiske mængde freebase pr. salt, hvilket giver dig det rigtige D:L-forhold.