Wilgerodt spørgsmål og Calcium Phenylacetate?

Mikrobiome

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Wilgerodt virker på overfladen som en let tilgængelig vej til phenyleddikesyre. Mens morphololin generelt er svært at få fat i, er cyclohexylamin sandsynligvis den næstbedste kandidat til jobbet, da det ikke er for dyrt, tilgængeligt og uovervåget.

Mit spørgsmål er, om der er risiko for dannelse af svovlbrinte, når man bruger en amin som cyclohexylamin?

Og kan aminen genvindes/genbruges?

Er der nogen, der har haft stor succes med at omdanne phenyleddikesyre til p2p ved hjælp af calcium phenylacetat/calciumacetat?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Hej, hvad mener du? Mener du syntese fra acetophenon?
Kan du forklare, hvilken reaktion du helt præcist mener?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Efter min mening er Willgerodt-reaktionen en meget lang vej til at få p2p, hvilket hæver produktomkostningerne.

Last edited by a moderator:

Mikrobiome

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Styren er imo den bedste vej frem som ikke-kemiker. Man kan købe litervis af det superbilligt, og det er slet ikke mistænkeligt.

Jeg kender ikke det præcise navn, men man kan bruge ammoniak i opløsning og elementært svovl i en autoklave i stedet for en amin som cyclohexylamin med svovl. Jeg tror dog, at man ved at bruge ammoniak producerer svovlbrinte, som er superfarligt. Jeg vil gerne vide, om der er den samme risiko ved at bruge en amin.

Hvordan mener du, at Wilgerodt er en lang vej til p2p? Det virker ligetil for en ikke-kemiker. Forudsat at alt fungerer perfekt, får du phenylacetamid, som hydrolyseres til phenyleddikesyre irrc, og derefter fortsætter du gennem utallige ruter til p2p. 3 trin, i en perfekt verden