xylen i syre-base-ekstraktion af amfetamin

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan xylen bruges i stedet for petroleumsether, når man laver en syre-base-ekstraktion af amfetamin?
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Højst sandsynligt, men det kan kun inddampes
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Som når man taler med erfaring med DMT-ekstraktion. Begge er upolære opløsningsmidler. Men xylen efterlader en smule rester og skal inddampes, mens petroleumsether lader dig fryse krystallerne ud, og xylen har også en lugt. Jeg synes, at du skal prøve et andet opløsningsmiddel til dit formål. De fleste fortyndingsmidler til maling er faktisk lavet af petroleumsether, bare google ingredienserne i hver enkelt.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Ja, jeg ville holde mig væk fra xylen og bruge nafta Vidste du, at xylen er dimethylbenzen? Det er det, og de methyler er ikke svære at slå fra, og så har du radikale methylioner, der flyder rundt, som kan gøre uventede ting, som at alkylere amfetamin, men sandsynligvis ikke på nitrogenet, sandsynligvis på phenylet eller alfa- eller beta- 2-methyl-amfetamin nogen? 3-methyl? Paramethyl?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Problemet er, at æter ikke er tilgængelig, hvor jeg er, og det er selvfølgelig meget flygtigt. Jeg kunne heller ikke rigtig se noget alternativ. Men jeg har nafta. Jeg vil prøve nafta og se, hvordan det går.

Jeg prøvede faktisk at lave en syre-base-ekstraktion i mikroskala med xylen, men jeg kunne ikke få amfetaminet til at udfælde til sidst.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Du kan prøve xylen, men jeg er ikke sikker på, at det virker. Vær sikker på diethylether, dioxan og DCM.
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jeg vil følge Frit Buchners råd og afprøve nafta i stedet for diethylether.

I mangel af svovlsyre, når det er tid til det sidste trin for at udfælde amfetaminet, er fosforsyre så ok at bruge? eller er saltsyre bedre? eller noget andet?

(jeg vil bruge amfetamin, der blev udfældet under syntesen ved hjælp af fosforsyre, hvis det er relevant).
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Naphtha er okay, næsten det samme som PE. Ja, fosforsyre er okay. Saltsyre er ikke okay =) Læs mit emne om amfetaminsalte.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
hvad vil du anbefale, at jeg gør for at få ren nafta? er der et specifikt olieprodukt/cas-nummer, jeg skal lede efter?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Jeg ved ikke, hvilke opløsningsmidler der er tilgængelige der, hvor du bor. Nafta er nafta. Bare søg på det. De er alle sammen okay. Jo lettere fraktion, jo lettere at fordampe det bagefter.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jeg er i Storbritannien. Jeg gik ud fra, at der ville være nogle urenheder i f.eks. købt lightergas, og at det måske ville være nødvendigt med en fraktioneret destillation.

Af en eller anden grund er nafta lidt svær at finde herovre, så jeg tænkte på, om noget lettere tilgængeligt som f.eks. en type sprit (f.eks. stoddard solvent, cas no: 8052-41-3) ville være egnet i stedet?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Ja, du kan prøve den her.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Selv med naftaen skal du sørge for at få den kold, så den kan udfældes.
Og hvis der er vand i den, vil den naturligvis ikke udfældes (så du er nødt til at gasse den i stedet for saltsyre), eller du kan inddampe napthaen. Jeg er ikke 100% sikker på, at alt dette er relateret til amfetamin. Jeg har aldrig set amfetamin i mit liv. Alt dette er sandt i forbindelse med meth. Jeg formoder, at du vil forsøge at udfælde sulfatet.🤔
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Mener du at blive gasset med HCl-gas?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Det gjorde jeg, men som jeg sagde, bliver amfetamin automatisk til metamfetamin i mit hoved, fordi der ikke er noget amfetamin her. Sulfatet er den Lewis-syre, du vil have, ikke hydrochloridet.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jeg vil bruge fosforsyre til udfældning indtil videre, da svovlsyre er svær at få fat i her.

Kan du uddybe, hvad du mente, da du sagde, at en lewis-syre var det, jeg ville have i stedet for hydrochlorid? Jeg kiggede hurtigt på en søgemaskine, men kunne ikke finde meget mere, end at det danner et lewis-addukt. (Jeg er stadig en rigtig noob i kemi).
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
I stedet for at forsøge at forklare det, vil jeg repræsentere det visuelt.
5UxV9cuMJa


BWbNnThU2G


HZoPrRUTcV


CJ7FouhbVG

Qf4XJh0m7l

C86p9BPZkI
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Tak skal du have.

Jeg er mere klar over, hvad en Lewis-syre/base er, men i forbindelse med udfældning af amfetamin i slutningen af syre-base-ekstraktionen, hvilken syre ville det så være bedst at bruge i stedet for saltsyre?

Undskyld, hvis jeg overser noget.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Jeg gætter på, at du mangler prior art eller tidligere arbejde eller ... industristandarder. Du mangler det ikke. Men det tror du, at du gør. 9/10 gør folk noget på en bestemt måde af en grund. Ofte er det viden eller erfaring. Ikke altid, men ofte. Der er en grund til, at amfetamin er lavet som sulfat. Jeg ved ikke, hvad det er, men der var en tråd for ca. 6 uger siden, hvor nogen spurgte, hvorfor amfetamin oftest er et sulfat. Det kunne i det mindste være flere syresalte, men sulfat er goto af en grund, som jeg enten ikke kiggede på eller glemte.
 
Top