Vaihtoehdot ja korvaavat aineet

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
141
Points
43
Jos joku on seurannut minua, tiedät jo rakkauteni ja haluni improvisoida ja työskennellä suoraan kaupan hyllyltä niin paljon kuin mahdollista. Ymmärrän, että teen asiat paljon monimutkaisemmiksi ja vaikeammiksi tällä tavalla, ja tässä lähestymistavassa on erilaisia hyviä ja huonoja puolia, mutta pidän todella ajatuksesta, etten jätä paperijälkiä tilaamalla mitään erityistä, ja minusta on erittäin tyydyttävää työskennellä henkilökohtaisesti sillä, mitä on saatavilla.

Kemian aloittelijana on monia asioita, joita en vain tiedä. En tiedä, miten selvittää, mitä en tiedä. Miten keksiä ratkaisuja ongelmiini. Olen varma, että olen ohittanut paljon tietoa, jota tarvitsen jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että minun on tiedettävä tiettyjä tietoja, ennen kuin ongelma on välittömästi käsillä. Jos esimerkiksi näen reseptin tai tek:n tavasta valmistaa jokin lääke, oletan yleensä, että ainoa tapa valmistaa kyseistä lääkettä on käyttää reseptissä olevia kemikaaleja. Tajusin kuitenkin, että on olemassa tiettyjä kemikaaleja, joita tarvitaan tiettyyn synteesiin jne. Reseptiin sisältyy kuitenkin tiettyjä tekniikoita, joita käytetään monissa eri resepteissä ja jotka voidaan toteuttaa useammalla kuin yhdellä tavalla. Esimerkiksi happo/emäs-uuton tekeminen tai freebaasin muuttaminen suolaksi.

Tiedämme siis elohopea/happoreaktiosta, jolla luodaan alumiiniamalgi, tekniikka, jota käytetään monissa resepteissä. Ainoat näkemäni reseptit, joissa tämä tekniikka mainitaan tai käytetään, edellyttävät elohopea(II)nitraattia tai alkuainelohopeaa ja typpihappoa jne. En tajunnut vasta äskettäin, että alumiiniamalgi voidaan valmistaa käyttämällä elohopea(II)kloridia tai elohopean ja kloorin reaktiota. Kuten me kaikki tiedämme, paikkakunnasta riippuen eri kemikaaleja ja tuotteita on saatavilla tai ei ole saatavilla. Yhdysvalloissa typpihappoa ei tietääkseni ole helposti saatavilla kaupasta. Klooria sen sijaan on. Minulle tämä on erittäin hyödyllistä tietoa. Joissakin resepteissä on vaihtoehtoinen menetelmä halutun tuloksen aikaansaamiseksi, toisissa ei, ja niinpä joudun uskomaan ja jäämään ansaan ajattelussani, että ainoa tapa tehdä jotain on käyttää sitä, mitä reseptissä on. Toinen esimerkki, joka on minulle tällä hetkellä merkityksellinen, on ammoniumnitraatti, jota tarvitaan ravista ja paista -keittoon. Oikeassa suhteessa ammoniumsulfaattia voidaan käyttää sen sijaan tuottamaan ammoniakkia litiumin liuottamiseksi.

Ymmärrän, että tietyt asiat ovat välttämättömiä ja spesifisiä, kuten sanoin, esimerkiksi ei luultavasti ole mitään keinoa kiertää tiettyjen esiasteiden, P2p:n, P2np:n ja MDP2p:n tarvetta vastaavan amiinin aikaansaamiseksi. Sen osalta, mitä sanoin edellä elohopea(II)kloridin käyttämisestä elohopea(II)nitraatin sijasta, olen varma, että monet ihmiset ovat kiinnostuneita oppimaan ja ymmärtämään paremmin, mitä muuta voitaisiin käyttää ja miten se toimii, miksi se on välttämätöntä jne. Mitä kemikaaleja voidaan uuttaa ja puhdistaa mistäkin tuotteista ja sitten reagoida muiden OTC-kemikaalien kanssa, jotta saadaan mitä tahansa, mikä voisi olla hyödyllistä siinä, mitä yritämme tehdä. Jos joku tietää jotakin tai hänellä on ideoita, kertokaa niistä. Kiitos ja onnea!
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
50
Points
28
Jos asut Yhdysvalloissa, kuten sanoit, sinun pitäisi saada rikkihappoa helposti. Natriumnitraattia saa helposti. Voit siis saada huuruista typpihappoa helposti lisäämällä hapon suolaan ja asettamalla yksinkertaisen tislauksen (laitteisto on koottava tiiviisti käyttäen rasvaa, jotta höyryjen karkaaminen minimoidaan), mutta älä sulje tyhjiölähtöä!
 

ruen

Don't buy from me
Member
Language
🇨🇿
Joined
Jul 23, 2024
Messages
11
Reaction score
6
Points
3
Minulla on sinulle lisää uutisia: voit käyttää mitä tahansa amoniumsuolaa ravisteluun ja paistamiseen
 
Top