- Reaction score
- 6
Olen lukenut (kirjasta ''Secrets of Methamphetamine synthesis''), että Leuckardt-Wallachin reaktiota (P2P ja N-metyyliformamidi) käytetään pienessä mittakaavassa (enintään 1/2 kiloa). Myöhemmin kirjassa kirjoittaja sanoo, että käyttämällä ''eurooppalaista muunnelmaa tästä menetelmästä'' on mahdollista tuottaa enemmän. Mutta syytä L-W-reaktion mittakaavarajaukseen ei täsmennetä...
Eikö olisi mahdollista yksinkertaisesti lisätä suhteellisesti reagenssien määriä, jotta voitaisiin tuottaa suurempia määriä ?
Onko myös olemassa mitään keinoa laskea lopputuotteen teoreettista määrää, joka voidaan saada käyttämällä tiettyä reaktiota ?
Tiedän, että tämä on naiivi kysymys, anteeksi, mutta olen juuri alkanut opiskella orgaanista kemiaa...
Eikö olisi mahdollista yksinkertaisesti lisätä suhteellisesti reagenssien määriä, jotta voitaisiin tuottaa suurempia määriä ?
Onko myös olemassa mitään keinoa laskea lopputuotteen teoreettista määrää, joka voidaan saada käyttämällä tiettyä reaktiota ?
Tiedän, että tämä on naiivi kysymys, anteeksi, mutta olen juuri alkanut opiskella orgaanista kemiaa...