Leuckartin reaktio VS al/hg VS booripelkistys

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Al/hg-reitti on melko yksinkertainen, ja se on minulle tuttu. Booripelkistys vaikuttaa puhtaammalta, mutta entä Leuckartin reaktio MDP2P:llä nmf:n avulla. Leuckartin reaktio kuulostaa seksikkäältä, ja se vaikuttaa tavoittelemisen arvoiselta, mutta miksi sitä oli vaikeampi löytää ja miksi al/hg- ja boro-reduktiot ovat vastenmielisiä, kun on olemassa Leuckartin reaktio? Tiedän, että tulokset ovat alhaisemmat, mutta tämä menetelmä vaikuttaa sopivammalta minulle.
 
Last edited:

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Millä tavoin se on sopivampi? Jos terveys on tärkeää ja kustannukset eivät ole ongelma, miksi ei litiumalumiinihydridi?
Olen itsekin utelias.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Leuckart melko suosittu reitti. Jos sinulla on pääsy MDP2P:hen ja NMF:ään, voimme kokeilla sitä. Pääsy reagensseihin - perusta reitin valinnassa. Mitä reagensseja voit ostaa, että reitti ja valita.
 
Last edited by a moderator:

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Jos sinulla oli pääsy mihin tahansa reagenssiin. Mitä reittiä valitsisit? Sanotaan, että reagoit 1-5 kg ketonia kerrallaan. Leuckartin reitti kuulostaa kätevämmältä, eikö vain? 5 kg:n synteesille...


"Kuumenna 190 °C:een (140 °C:ssa H2O + muurahaishappo tulee yli) noin 6 tuntia, kunnes...
ammoniakkikaasun haju on läsnä keräyspullossa. Ei tyhjiötä! Anna jäähtyä ja
pestään 350 L vedellä ylimääräisen NMF:n poistamiseksi. Huuhtele 160 l öljyä ja uuta
loput vedestä 2 x 30 L DCM:llä. Kypsennä DCM 60 °C:ssa ja 200 mm Hg:ssa.
Lisää 20 L ylimääräistä öljyä 160 L:n = 180 L:n joukkoon."

Olen utelias, millaisia reaktioastioita käytettäisiin tähän reaktioon ottaen huomioon, että kuumennat 190c:een 6 tunnin ajan, voiko tämän tehdä ruostumattomassa teräksessä? Ajattelin joitakin muovisia 30gal tai 55gal tynnyreitä, en vain ole varma, onko se onnellinen 6 tuntia 190c.
 
Last edited:
Top