PCPy-ongelmat

fuckdissos

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Hei, olen lähettänyt tämän vespiaryyn ja redditiin enkä ole saanut apua. Tämä on kopio ja liitä reddit-postauksesta. En tiedä, onko jotain puuttuu, mutta maksan apua tässä vaiheessa.

PyCC-väliaine valmistetaan bisulfiittimenetelmällä, kiteytyy yön yli jääkaapissa ja sulaa noin 27c, joka on riittävän lähellä kirjallisuusarvoa.

Grignard-reagenssi valmistetaan reagenssilaatuisesta bromibentseenistä ja kuivatusta thf:stä, se hajoaa myös veden lisäyksellä.

PyCC:tä thf:ssä lisätään pisaroittain thf:ssä olevaan grignard-reagenssiin, jolloin syntyy joitakin kuplia, minkä jälkeen refluksoidaan 3 tuntia. Kaikki näyttää tässä vaiheessa hyvältä, mutta olen kokeillut tätä paskanjauhantaa nyt 3 kertaa enkä saa mitään tuotetta.

Sammutusseos tehdään ammoniumkloridista ja vedestä, reaktioseos lisätään pisaroittain, jolloin syntyy kokkareita, joiden oletan olevan magnesiumsuoloja, jotka liukenevat, kun ammoniumkloridia ja vettä lisätään edelleen.

Kirkas, hieman emäksinen seos uutetaan kahdesti tolueenilla, minkä jälkeen lisätään määrä väkevää hcl:ää, joka on ekvimolaarinen ennustetun tuotteen määrään nähden. Azeotrooppinen tislaus suoritetaan, kunnes jäljelle jää vain keltaista tolueenimössöä ja se vähäinen määrä, joka kiteytyy asetonin lisäyksen jälkeen, on inaktiivinen.

Missä kohtaa olen mennyt väärin? Pitääkö minun tehdä happoemäs ennen atseotrooppista tislausta? Olen 99-prosenttisen varma, että ongelma on tässä menetelmässä, koska kaikki aiemmat vaiheet ja reagenssit toimivat odotetusti. Minulla ei ole hbr:ää, ja kirjaimellisesti ainoa asia, jota voin vielä kokeilla, on seoksen sammuttaminen hcl:llä ammoniumkloridin sijasta.

Edit: en ole varma, kuinka tärkeää tämä on, mutta mitään tästä ei tehty jäällä, PyCC:n lisäys lisättiin grignardiin sen jälkeen, kun magnesium oli liuennut ja otettu pois lämmöstä. Tämän lisääminen sammutusliuokseen tehtiin sen jälkeen, kun se oli istunut huoneenlämmössä 15 minuuttia 3 tunnin refluksin jälkeen. Kummallakaan kerralla ei kuitenkaan tapahtunut mitään hullua reaktiota, joten en näe tarvetta tehdä sitä jäällä.

Edit edit: seuraavalla kerralla laitetaan pakastimeen tunniksi ennen sammutusta, joka tehtiin pelkällä jäällä ja ammoniumkloridilla. Tehtiin vielä emäksisemmäksi laimealla naohilla ja uutettiin tolueenilla. Dean stark nyt tislauksen sijaan, thf tuli ensin pois ja nyt odotellaan hcl:n vetämistä pois. Edelleen avoin kaikille ehdotuksille

Edit edit edit edit: ei liity mitenkään jäätymislämpötiloihin. Ei vieläkään mitään.

fuckdissos

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Viikon päivittäisten epäonnistumisten ja kaikkien löytämieni lähteiden läpikäynnin jälkeen tämä yksi vespiraarista löytynyt lainaus pistää silmääni: "Huomasin edellisessä reaktiossa kiteisen sivutuotteen (joka oli itse asiassa päätuote), joka liukenee vesihappoon mutta huonosti eetteriin ja sulaa puhtaasti 204-206 °C:ssa. Ehkä se on tuote grignardin additiosta nitriiliryhmään, bentsoyylisykloheksyylipyrrolidiiniin, mutta minulla ei ole viitesulamispistettä." Tämä siis saa minut uskomaan, että on olemassa joitain erityisiä reaktio-olosuhteita, joita en noudata, mutta en ole onnistunut löytämään mitään tästä nitriilistä ja grignardista muodostuvasta additiotuotteesta. Myöskään mitään mainintaa mistään additioyhdisteestä ei löydy, kun etsitään bruylanttireaktiota. Olen kuitenkin huono etsimään kirjallisuutta, joten arvostaisin suuresti, jos joku voisi antaa tästä jotain tietoa.

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
Miten voimme auttaa, jos et ole määritellyt, mitä menetelmiä tarkalleen ottaen noudatat, myös nitriilin osalta.
Tietääkseni bisulfiittimenetelmä on usein surkea, sinun pitäisi käyttää hyvälaatuista syanidisuolaa.
Otitko grignardia vähintään 3-molaarisen ylimäärän? Oletko varma, ettei se ole "kuollut" ennen rxn?
Sammutus tulisi tehdä murskatulla jäällä, ammoniumkloridilla JA AMMONIUMHYDROKSIDILLA (ammoniakkiliuos vedessä).
Sinun pitäisi myös tietää, että HCN:ää vapautuu joka tapauksessa jonkin verran. Tunsitko sen hajun?
Vaihtoehtoisesti hydrobromidisuola voidaan kiteyttää pakastimessa, mutta silloin vapautuu vielä enemmän HCN:ää.
Hydrokloridisuola ei todennäköisesti kiteydy, koska se on liian liukoinen.
Liian monta kysymystä jäljellä joka tapauksessa, jotta voisin antaa sinulle hyvän vastauksen.
Toivottavasti et ole aloitteleva kemisti, joka aloittaa tällaiset synteesit.

fuckdissos

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Luulin, että bisulfiittimenetelmä on yleisesti tiedossa, koska Maddox käytti sitä vuonna 1965 julkaistussa artikkelissaan. Mutta joka tapauksessa, se on otettu täältä

Kaikki tehtiin samalla tavalla, paitsi pienemmässä mittakaavassa, sillä tässä tapauksessa grignardia käytettiin vain 2 kertaa liikaa PyCC:hen nähden.

Mitään hcn:tä ei haistettu, koska kaikki tehtiin huuruhuoneessa.

Miksi sanotte, että bisulfiittimenetelmä ei ole yhtä hyvä? Nyt kun ajattelen asiaa, niin ainoa kerta kun olen saanut tuotetta tästä, on kun olen käyttänyt NaCN:ää...

fuckdissos

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
En keksi, miten muokata, joten anteeksi tuplapostaus.

Mitä tulee kuolleeseen grignardiin, en usko, että se on kuollut, koska sen ja PyCC:n thf-liuoksen välillä tapahtuu aina reaktio. Myös tolueenia on käytetty PyCC:n liuottamiseen. Jos se olisi kuollut, reaktiota ei pitäisi tapahtua, ja sen lisääminen veteen aiheuttaa myös reaktion.

Kokeilin ammoniumliuoksella pari kertaa mutta ei auttanut yhtään. Kokeilin laimennetulla hbr:llä yön yli pakastimessa ja en saanut sakkaa. En kuitenkaan löytänyt mitään liukoisuustietoja tästä hbr-suolasta, ja pienen liuosmäärän haihduttaminen antaa samaa inaktiivista jauhetta kuin ennenkin.