Question Racemisation

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Hei,
Törmäsin mielenkiintoiseen artikkeliin, jossa mainitaan l-metamfetamiinin raseemisoituminen takaisin raseemiseksi tuotteeksi. Onko kenelläkään kokemusta asiasta?

Attachments

• wiqLnVGtT7.png
    wiqLnVGtT7.png
    118.2 KB · Views: 390

Evilcarrot2

Don't buy from me
New Member
Reaction score
16
Näin myös tämän ja haluaisin tietää lisää.
Sitten kaikki se jäljelle jäänyt l-amf tai l-metamppi voitaisiin regeneroida raseemisiksi ja saada anoth 25 % enemmän d-amf tai d-metamppi vain 1 kertaa recemitise.
Jos jollakin on kokemusta racemitisaatiosta, se olisi erittäin tervetullutta.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Kyllä olisi erittäin mielenkiintoista, erityisesti suurempien tuotemäärien osalta. Valitettavasti en ole löytänyt mitään tarkempaa, mikä saa minut olettamaan, että prosessi on hyvin monimutkainen tai kannattamaton.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
669
Deals
8
Vaikuttaa mielenkiintoiselta yritän mennä syvälle prosessiin päivitän, jos löydän oikean tavan siihen ;-)

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
669
Deals
8
Ei tule olemaan nopea juttu, minulla ei ole nyt niin paljon aikaa, mutta teen sen, olen hyvin itsepäinen hahahah ;-)

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Olen tyytyväinen, että asiat ovat nyt päässeet vauhtiin, että he ovat löytäneet tiensä näin nopeasti. Olen hyvin luottavainen, että löydämme keinon. Kiitos Btcboss2022, että otit tämän hankkeen hoitaaksesi. :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
antamalla tuotteen olla liuottimessa pimeässä huoneessa huoneenlämmössä aiheuttaa sen raseemisoitumisen itsestään pitkän ajan kuluttua. ymmärrän, mitä tämä tarkoittaa, mutta se on vaihtoehto.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
.kiitos Mitä tarkoittaa pitkä aika? Minä vain kokeilisin sitä.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
En ole tehnyt sitä itse, kuulin eräältä hyönteistoverilta, joka työskenteli laboratoriossa, jossa tutkittiin enantiomeriaa, joten en tiedä tarkkaan, ehkä muista yhdisteistä on olemassa tietoja, joita voit ekstrapoloida saadaksesi hyvin karkean arvion.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Otan sitten tästä lisää selvää, ehkä löydän jotain. Monet kiitokset

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
Luulen, että näin on, olen sittemmin lukenut aiheesta, ja näyttää siltä, että lämpö ja valo ajavat rasemisoitumista, se on käsite, jota käytetään tiettyjen paikkojen ajoittamiseen tutkimalla merieläinten ja vastaavien fossiileja, ja periaatteena on, että enantiomeerien prosentuaalisen osuuden tarkastelu voi kertoa, kuinka paljon aikaa on kulunut eläimen kuolemasta, koska tiedämme, että suurin osa aminohapoista käytetään biologisissa järjestelmissä levorotaarisessa muodossa, ja sitten tarkastellaan, kuinka paljon dextrorotaarista aminohappoa on muodostunut, ja sieltä käsin voidaan arvioida paikan ikää, tämä on selitetty hyvin karkeasti, vain konseptin todisteeksi.Olin siis väärässä vain valo-osuuden kanssa :p. Tässä muutamia lähteitä, yksi niistä väittää, suora lainaus: 160 °C:n lämpötilassa saavutetaan 10-20 tunnin kuluessa raskeeminen seos, kun taas arktisilla alueilla (-10 °C) raskeeminen tasapaino vaatii 1-2 ma.
G.H. Miller, ... S.J. Clarke, teoksessa Encyclopedia of Quaternary Science (toinen painos), 2013.
Rainer Grün, julkaisussa Encyclopedia of Archaeology, 2008.

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Pitääköhän osan D:stä olla läsnä katalysaattorina?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5

"Racemisaatio on kemiallinen reaktio, jossa aminohappo muunnetaan keskenään sen vaihtoehtoiseksi enantiomeeriksi tai peilikuvamuodoksi. Raseemisoitumisen etenemisnopeus vaihtelee aminohappojen välillä sen mukaan, miten hyvin R-ryhmät kykenevät vakauttamaan karbanionivälituotetta. Karbanioniväliaine on molekyyli, joka muodostuu, kun aminohaposta abstrahoidaan vetysivuketju. Ihanteellisessa järjestelmässä vetyatomin uudelleen liittyessä karbanionivälituotteeseen l- ja d-aminohapon muodostumisen todennäköisyys on yhtä suuri, ja reaktionopeudet eteenpäin ja taaksepäin ovat yhtä suuret. Näissä olosuhteissa d/l kehittyy lähellä nollaa olevista arvoista nykyaikaisissa kudoksissa, kunnes d/l saavuttaa yhden arvon raseemisessa tasapainossa. Näiden olosuhteiden seurauksena on rasemisoitumisnopeuden hidastuminen rasemisoitumisen laajuuden kasvaessa - tyypillinen käyrälinjainen trendi, joka syntyy, kun d/l-suhteet piirretään lineaarista aikaa vastaan."

Tämä on Milleriltä, otan tästä sen, että ei, sen ei tarvitse olla läsnä. D-aminohapot ovat niin harvinaisia luonnossa, että ihmiset luulivat, ettei niitä edes ole olemassa, joten useimmat elävät olennot käyttävät vain L-aminohappoja 100 %:n osuuksissa ja ne silti racemisoituvat ajan myötä.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
87
Racemization-kokeiden yleinen menettely. A
0,06 M liuos amiinia (100 mg) ja tiolia (1,2 tai 0,2 ekvivalenttia).
bentseenissä refluksoitiin 2 tuntia (stoikiometrinen tila) tai 7 tuntia (stoikiometrinen tila).
tuntia (katalyyttinen tila) AIBN:n läsnäollessa (yleinen
20 mol-% AIBN:n kokonaismäärä jaettiin kolmeen yhtä suureen määrään
(kun reaktioaika > 2 h), jotka lisättiin peräkkäin 2 tunnin välein). Konsentroinnin jälkeen jäännös laimennettiin
HCl:llä (1 M) ja liuos pestiin Et2O:lla. .
vesifaasi emäksitettiin kyllästetyllä natriumkarbonaatilla.
ja uutettiin Et2O:lla. Puhdas amiini eristettiin sen jälkeen, kun
kuivaamalla MgSO4:llä ja konsentroimalla.