Wolff-Kishnerin pelkistys, laajamittainen, toteutettavissa vai vain itsemurha?

victorplum

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Otsikon mukaisesti: Yritin keksiä stereoselektiivistä synteesiä, mutta olen jumissa yhdessä kohdassa, jossa minun on poistettava karbonyyli. Sen muuttaminen alkoholiksi poistaisi selektiivisyystavoitteen. Nyt, missä tahansa etsin tietoa, se on vain ihmisiä, jotka varoittavat, että mieluummin jokin muu tapa on sovellettavissa, ja varoittavat hydratsiinin syöpää aiheuttavista ominaisuuksista (+ sen pitäminen 200 + ° C: ssa, kun se on riittävän haihtuva jopa huoneenlämpötilassa + kiehuva KOH-liuos). Up-scaling se 100+g mittakaavassa näyttää jotain hyvin harvat ihmiset tekisivät: on olemassa tapa olla kuolematta? Minullakaan ei ole laboratoriota, joten en voi edes tehdä tuota hupun alla (no, se pitää silti rakentaa, mutta budjettisyistä huppu lisätään yleensä vasta kun sitä tarvitaan)

Vaihtoehtona olisi Clemmensen, mutta se vaatii elohopeaa. Oikeasti, miten voisin poistaa tuon vitun hapen ilman, että kirjoitan testamentin varmuuden vuoksi?

highTEMPO

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
En tekisi Wolff-Kishnerin pelkistystä, ellei sinulla ole kunnollista laboratoriota. Hydratsiini on rakettipolttoainetta. En olisi huolissani syövästä, minulla on hiekkapullo laboratoriossani, ja siinä lukee "saattaa aiheuttaa syöpää". Mitä tulee hapen poistamiseen, voisit pelkistää raney-nikkelillä reagoimalla ensin karbonyylin kanssa etaneditiolin kanssa, mutta tämäkin reaktio voi riistäytyä nopeasti käsistä. Onnea matkaan

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
303
Tätä on skaalattava vain varovasti ja asteittain... Olen nähnyt onnistuneen mikroaaltoreaktion, mutta luultavasti voisit tehdä useita eriä kerrallaan ja kysellä seoksia työstöä varten, joka tapauksessa se on tehtävä pienessä reaktorin latauksessa. Onko kyseessä ketoni, jota yrität poistaa?