Question 3cmc kijk alsjeblieft naar mijn synthese

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
43
Points
18
Deals
1
Hallo, ik zou het op prijs stellen als ik constructief commentaar kan krijgen op mijn synthesetraject. Als je praktische wijzigingen kunt aanbevelen of als iets er niet goed uitziet, wees dan bereid om uit te leggen waarom je iets zou veranderen.


**Voorbereiding:**
1. **Bereiding NaOH-oplossing:** Los 90 g NaOH op in 100 ml water. Bevries dit mengsel een nacht.

**Syntheseproces:**

**Fase 1: in reactor met roerder boven het hoofd**
- Voeg 100 g 2b3c toe en los dit op in 300 ml ethylacetaat onder krachtig roeren gedurende 2 minuten.
- Voeg het voorbereide, ijskoude NaOH-mengsel toe en roer nog eens 2 minuten.

**Fase 2: Exotherme reactie**
- Voeg geleidelijk 150 g MA HCl toe, waardoor een exotherme reactie op gang komt die de temperatuur verhoogt tot ongeveer 30°C. Blijf roeren gedurende deze fase.

**Fase 3: **
- Blijf roeren terwijl u warmte toevoert om gedurende 2 uur een constante temperatuur van ongeveer 37 °C te handhaven.

**Fase 4: Onzuiverheid verwijderen** reactor/scheidingstrechter

- Voeg 300 ml gekoeld gedeïoniseerd water en 2-3 g zuiveringszout toe aan de reactor. Roer gedurende 1 minuut goed door en laat het dan weglopen om het "vuile" water samen met de oplosbare onzuiverheden te verwijderen. Voeg toe aan een scheitrechter en verwijder de waterlaag. Herhaal het wasproces indien nodig nog een of twee keer om een olie zonder een zeer sterke oplosmiddelgeur te verkrijgen.


Fase 5 **Drogen Zuivering:**
Giet de gewassen olie in een bekerglas en voeg watervrij natriumsulfaat toe aan het bekerglas als droogmiddel om eventueel water te absorberen. Blijf het natrium toevoegen tot het niet meer klontert en je vrij stromende kristallen ziet.
- Zodra er geen water meer in de olie zit, gebruik je vacuümfiltratie om het watervrije natriumsulfaat en eventuele overgebleven deeltjes te verwijderen. Breng het over in een schoon en droog bekerglas.

fase 6 **Acidificatie
- Bereid een mengsel van 100 ml aceton en 100 ml HCl in een druppeltrechter.
- Plaats het bekerglas met de nu droge olie in een ijsbad om de temperatuur rond 10°C te houden.
- Voeg langzaam het zuurmengsel toe aan de olie tot een pH van 6 bereikt is en controleer op neerslag.
- Bewaar het bekerglas met je 3cmc-poeder een nacht in de vriezer.

**Eindschoonmaak:**
- Was de onzuiverheden de volgende dag van je poeder met koude aceton. We streven naar een zeer poeder zonder oplosmiddelgeuren.
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
84
Reaction score
90
Points
18
Deals
16
fase 6 **ZUURZUUR:**


- Voeg langzaam het zuurmengsel toe aan de olie tot een pH van 6 is bereikt en controleer op neerslag.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is niet nodig om neerslag te maken voordat het koud wordt gezet, dus als je ze niet ziet zet het dan in de kou en kijk na een paar uur, het zou een vol vat moeten zijn, als zelfs dan weet ik niet of er iets zal verschijnen.
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
298
Reaction score
85
Points
28
Geen werk
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
84
Reaction score
90
Points
18
Deals
16
4mmc met 2b4mp route ze verschijnen na 30 minuten in de vriezer ze verschijnen nooit voor mij, ik doe het gewoon voor mezelf soms maar ik kan niet tegen de geur van methylamine geeft me paranoia dat stinkt de hele straat
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
84
Reaction score
90
Points
18
Deals
16
Ik weet het echt niet voor 3mmc, sorry dat ik tussenbeide kwam
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
158
Reaction score
71
Points
28
Waarom water verwijderen uit freebase? Als je 37%hci druppelt terwijl je acidificeert, heb je nog steeds water binnenin.
Dat slaat nergens op.
En trouwens, na het aanzuren neem ik de waterlaag en gooi de organische laag weg.
Waterlaag wordt in verschillende kommen geplaatst om te verdampen, na een paar dagen vormen zich kristallen.
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
298
Reaction score
85
Points
28
u kunt kristal in 1 dag maken zonder dagen of weken te hoeven wachten
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
158
Reaction score
71
Points
28
Met verwarmingsbron om water sneller te laten verdampen?
Of wat bedoel je precies?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
298
Reaction score
85
Points
28

Kecskebak

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 28, 2024
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Freedum Dat is briljant! Ik heb een vraag. Wat MA HCL?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
Ik denk dat hij methylamine HCL bedoelt....
 
Top