4mmc bruine kristallen. Hoe kan ik het oplossen?

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Hallo allemaal.
Ik had een probleem met de kleur van mijn 4mmc-kristallen. De kristallen worden bruin.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Attachments

• GzrmPD4go9.jpeg
    GzrmPD4go9.jpeg
    4.9 MB · Views: 53
  • ih4VWsGoDe.jpeg
    ih4VWsGoDe.jpeg
    5 MB · Views: 50

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
wassen in aceton van - celciustemperatuur
Ik geloof dat je iets hebt gedaan isatkes bij het kristalliseren, zoals je gekristalliseerd dat met inbegrip van onzuiverheden. als vloeistof met mmc was donkere kleuren moet je ze verwijderen voordat alle van de luqid gekristalliseerd - geloof ik.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Vergeet niet om ze bijna vast te maken voor een goede zuivering, als je dat niet doet, verspil je veel aceton, 1-3 spoelingen zullen hun werk doen, maar als je ze niet in het oppervlak duwt, zal het veel tijd kosten.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Als je geen aceton van goede kwaliteit hebt, moet je het eerst destilleren, maar als je schoon of beter kunt kopen, moet je het bezitten en gebruiken.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Vertel ons ook wat u precies doet om het te "kristalliseren", ik denk dat we dat ook kunnen verbeteren.

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Ik maak een oplossing van water / IPA (70/30), waarschuw het en voeg 4mmc poeder toe, in verhouding (1g 4mmc / 2,5ml water/ipa).
Na volledige oplossing giet ik het in een container voor verdamping en zet het op een donkere plaats.

View previous replies…

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
wat was de kleur van de oplossing?

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
^ ja
De juiste kristallisatie zou zijn dat je het product oplost met zo weinig mogelijk kokend oplosmiddel, dan krijg je kristallen in 1 uur. :)

Attachments

• tojBL6dHJf.jpg
    tojBL6dHJf.jpg
    2.7 MB · Views: 42

Zabka

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Licht genoeg (citroenkleur) voor het volume dat ik heb gemaakt.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Zabka, je liet je oplossing gewoon staan om alles te verdampen, in plaats daarvan zou je onzuiverheden moeten laten staan en kristallen moeten nemen als ze schoon waren.

ifeelsorry

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
4
@MMX Op dit moment ben ik bezig met het verdampingsproces van 60 g meph poeder in een 30:70 oplossing van water en alcohol. Als ik het verwarm, kristalliseert het dan sneller? Hoeveel warmte moet ik gebruiken? En hoe moet ik het verwarmen? Zoals directe warmte op een hete plaat of in een warmwaterbad? Wat is het verschil tussen organische verdamping en verhitting?

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Ik denk dat je probleem in de vorige stap ligt (bv. Neerslag filteren. Het kan wit zijn, maar gebroken wit lijkt vaak ook wit).
Voor kristallisatie zou je 2 bekerglazen kunnen gebruiken. In 1 voeg je water toe en kook je het. In 2 voeg je droog poeder (en/of) een roerstaafje toe. Dan giet je langzaam wat water van 1 in 2, en zet je 2 ook op de verwarming. Je blijft kleine beetjes van 1 in 2 gieten, totdat 2 volledig is opgelost. Uiteindelijk krijg je een verzadigde oplossing, met een minimale hoeveelheid water (1 g op 1 ml gemiddeld). Op deze manier worden onzuiverheden gemakkelijker ontdekt.

Giet in een bak en laat een paar uur staan.

RegulierTier

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Je moet het eerst wassen met koude aceton.
Los dan je product op in hete isoprop en plaats het in een vriezer (gedurende de nacht) tot het geherkristalliseerd is, zuig de isoprop op onder vakuum en was het opnieuw met koude aceton.

Begin dan kristallen te maken...