- Solutions
- 1
- Reaction score
- 54
Ik las dat fosforzuur of een mineraal+organisch zuur mengsel een beter resultaat geeft.
Ik heb echter besloten om puur waterig HCl te proberen, in de hoop dat ik op zijn minst GELDEN kan krijgen. Ik wilde controleren of de 5449 die ik had gekocht ook echt is wat het is.
Dus ik verwarmde 20ml water tot 60 graden, loste langzaam 10g natriumzout van bmk glycidaat op en goot er langzaam 30ml 35% HCl bij.
onder roeren.
In ongeveer 15 min scheidde zich een witte vaste stof af
In ongeveer volgend uur verdween de vaste stof
Temperatuur verhoogd tot 85 graden en nog een uur geroerd.
Afgekoeld.
Geen laagscheiding.
Na ongeveer 20min na afkoelen veel kristallijne vaste stof afgescheiden in een kolf, maar niet op de bodem, in plaats daarvan in het hele volume.
Wat fenylaceton geur, dat was het, DCM extractie gaf nul yeld.
Iemand een idee?
Ik heb echter besloten om puur waterig HCl te proberen, in de hoop dat ik op zijn minst GELDEN kan krijgen. Ik wilde controleren of de 5449 die ik had gekocht ook echt is wat het is.
Dus ik verwarmde 20ml water tot 60 graden, loste langzaam 10g natriumzout van bmk glycidaat op en goot er langzaam 30ml 35% HCl bij.
onder roeren.
In ongeveer 15 min scheidde zich een witte vaste stof af
In ongeveer volgend uur verdween de vaste stof
Temperatuur verhoogd tot 85 graden en nog een uur geroerd.
Afgekoeld.
Geen laagscheiding.
Na ongeveer 20min na afkoelen veel kristallijne vaste stof afgescheiden in een kolf, maar niet op de bodem, in plaats daarvan in het hele volume.
Wat fenylaceton geur, dat was het, DCM extractie gaf nul yeld.
Iemand een idee?